تحصن هفتگی برای آزادی اوجالان در استراسبورگ

تحصن این هفته را اعضای کمیته اجتماعی جنبش زنان کُرد در اروپا- "ت.ژ.ک اروپا" برگزار کرده‌اند

تحصن کردهای ساکن در اروپا برای آزادی رهبر خلق کُرد ادامه دارد. این تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان شورای اروپا برگزاری می‌شود و هر هفته اعضای یکی از نهادها و یا سازمان‌های کردستانی آنرا بر عهده دارد. تحصن این هفته را اعضای کمیته اجتماعی جنبش زنان کُرد در اروپا- "ت.ژ.ک اروپا" برگزار کرده‌اند

 

تحصن "آزادی برای اوجالان" از شش سال و نیم پیش در مقابل ساختمان مقر شورای اروپا در استراسبورگ فرانسه برگزار می‌شود. هفته گذشته جمعی از کردهای ساکن مارسیلیا در این تحصن شرکت کرده بودند. از امروز زنان عضو کمیته اجتماعی جنبش زنان کُرد در اروپا این تحصن را ادامه می‌دهند.

 

اعضای جنبش زنان در آغاز فعالیت خود بروشورهایی را میان مردم توزیع کردند و بر تداوم فعالیت‌های خود برای آزادی اوجالان تأکید نمودند.

 

سی‌پی‌تی و شورای اروپا به وظایف قانونی و اخلاقی خویش عمل نمی‌کنند

 

در اطلاعیه‌ای که از سوی ت.ژ.ک اروپا به این مناسبت منتشر شده امده است که شورای اروپاو سی‌پی‌تی- سازمان منع شکنجه به وظایف قانونی خود در قبال اوجالان عمل نکرده‌اند.

 

در ادامه آمده است:"ما نسبت به وضعیت سلامتی رهبرمان نگرانیم، ممنوعیت ملاقات خانواده و وکلا با ایشان غیرقابل قبول است."

 

ت.ژ.ک اروپا در اطلاعیه از شورای اروپا و کمیته منع شکنجه خواست تا به وظایف و مسئولیت‌های خود در این راستا عمل نمایند.

 

فراخوان برای صیانت از اوجالان

اعضای ت.ژ.ک اروپا از زنان کُرد، انقلابیون، دمکراسی‌خواهان و هواداران حقوق بشر در اروپا خواستند تا برای آزادی و امنیت اوجالان و برای صیانت از وی فعالیت‌های خود را گسترده نمایند.

 

فعالیت مذکور تا روز یکشنبه آینده ادامه خواهد داشت و پس از آن گروهی دیگر از کردها و یا دوستان آنان تحصن را دور خواهند گرفت. شایان ذکر است که جنبش زنان کُرد در اروپا ماهانه یک بار در این تحصن شرکت می‌کنند.