دادگاه‌های آلمان بدست گرفتن پرچم‌های ی.پ.گ/ ی.پ.ژ را جرم نمی‌دانند

​​​​​​​پس از تصمیم وزارت کشور آلمان مبنی بر ممنوعیت پرچم‌های ی.پ.گ و ی.پ.ژ، دادگاه‌های مناطق فدرال اعلام کردند که برافراشتن این پرچم‌ها را جرم نمی‌دانند و استفاده از آنان بلامانع است

روز ٢٠ مارس/ ١ فروردین سال جاری کردها و دوستان آنان برای ابراز انزجار و محکومیت اشغال عفرین توسط رژیم غاصب ترک راهپیمایی بزرگی را در شهر گلسن ایالت نوردرهن وستفالن آلمان برگزار کردند. تعداد زیادی از کردهای مهاجر در آلمان و همچنین شهروندان این كشور در این راهپیمایی شرکت کرده بودند. مونیکا اینگل فعال آلمانی در این راهپیمایی پرچم‌‌های ی.پ.گ و ی.پ.ژ را به دست گرفته بود و تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی بسرعت منتشر شد.

 

پلیس آلمان به بهانه ممنوعیت پرچم‌های ی.پ.گ و ی.پ.ژ به راهپیمایان حمله‌ور شدند. پلیس آلمان علیه مونیکا اینگل شکایت کردند که پرچم مبارزان آزادیخواه روژاوا را بدست گرفته است. روز گذشته دادگاهی در شهر گلسن رأی خود را در مورد شکایت پلیس از مونیکا اعلام کرد. دادگاه اعلام کرد که بدست گرفتن پرچم‌های ی.پ.گ و ی.پ.ژ جرم نیست. داده افزوده است که تظاهرات مذکور هیچ رابطه‌ای با پ.ک.ک ندارد و فعالیت ی.پ.گ در آلمان ممنوع نیست.

 

مونیکا اینگل پس از برگزاری دادگاه در سخنانی گفت که رأی دادگاه برای دفاع از حقوق دمکراتیک اهمیت ویژه‌ای دارد. این فعال آلمانی مسئولان امنیتی شهر گلس را به دلیل یورش به راهپیمایی قانونی حمایت از عفرین بشدت مورد انتقاد قرار داد.

 

پیش از این نیز چندین دادگاه دیگر محلی در آلمان طی احکامی جداگانه اعلام کرده‌اند که استفاده از پرچم‌های ی.پ.گ و ی.پ.ژ جرم نیست. دادگاههای مناطق فرانکفورت و برلین طی احکامی بیان کردند که بدست گرفتن پرچم‌های پ.ی.د، ی.پ.گ و ی.پ.ژ ممنوع نیست و استفاده از آنان در راهپیمایی‌ها بلامانع است.

 

شایان ذکر است که حکومت آلمان تنها دولت در جهان است که به موازات رژیم فاشیستی ترکیه استفاده از پرچم‌های مبارزان روژاوا را رسما ممنوع اعلام کرده است.