دانیل سیمونت: اردوغان ارتباطات قدرتمندی با داعش دارد

دانیل سیمونت عضو شورای رهبری حزب چپ و سخنگوی حزب میهنی (فرانسه سر فرود نخواهد آورد) اعلام کرد، برای پایان دادن به حصر اوجالان در تلاشند، وی همچنین گفت"ترکیه برای یک اشغالگری تازه دست به تحرک زده است".

دانیل سیمونت اعلام کرد، هر چند اردوغان می‌گوید بر علیه داعش است اما آشکارا دیده می‌شود که اردوغان با هدف دشمنی با کردها ارتباط قوی با داعش دارد. وی گفت:"به هیچ شیوه‌ای سخنان اردوغان را باور نخواهیم کرد. ما بر ضد اسلام نیستیم، آنها اسلام را مانند ابزاری برای خود به کار می‌گیرند".

 

دانیل سیمونت عضو شورای رهبری حزب چپ و سخنگوی حزب میهنی 'فرانسه سر فرود نخواهد آورد'، در این مورد با خبرگزاری فرات گفت‌وگو کرد.

در ترکیه دمکراسی وجود ندارد

سیمونت با تأکید بر اینکه نمی‌توان دمکراسی را در ترکیه مشاهده کرد افزود:"این اولین باری نیست که من به ترکیه آمده‌ام. در انتخابات قبلی به عنوان ناظر به ترکیه آمدم و از نزدیک ناظر شرایط بودم. صلاح‌الدین دمیرتاش کاندیدای ریاست‌جمهوری بود اما علی رغم آن آزاد نشد و از زندان در انتخابات شرکت کرد. در چنین شرایطی نمی‌توان در مورد دمکراسی حرف زد. لیلا گوون که پارلمانتار است بیشتر از یک سال در زندان بود. او دیروز آزاد شد اما درخواستهایش عملی نشده است  و او هم به اعتصاب غذایش ادامه می‌دهد. او برای آزادی خود هیچ درخواستی نداده بود و خواست اصلیش پایان حصر اوجالان است. اما متاسفانه تاکنون حصر اوجالان ادامه دارد و به همین دلیل نمی‌توان دم از دمکراسی زد چون آنچه اتفاق می‌افتد روسیاهیست".

 

ما برای پایان حصر با ماکرون گفتگو کردیم

سیمونت اشاره کرد که آنها با عنوان حزب چپ فرانسه از سازمانهای کردی حمایت می‌کنند. وی گفت:"برای پایان حصر آقای اوجالان و پایان دادن به ممنوعیت پ.ک.ک در فرانسه با احزاب دیگر در تماسند و اخیرا نیز با همین اهداف با امانول ماکرون دیدار کرده‌اند. ما از ماکرون خواستیم برای پایان حصر باید به حکومت ترکیه فشار آورد و در این مورد با اردوغان گفتگو کند".

 

همچنین حزبمان برای خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست ترور یک پروژه قانون را به پارلمان فرانسه برده است. به هر مکان و مرکز و کانالی که دعوت شوم تصویر لیلا گوون را با خود می‌برم و در مورد اعتصابش صحبت می‌کنم. از روز اول اعتصاب لیلا گوون ما فعالیتمان را آغاز کرده‌ایم و آن را موضوع تلویزیونهای فرانسه قرار دادیم و این را با هدف شکستن سکوت رسانه‌های فرانسه انجام دادیم. نمایندگی ه.د.پ در فرانسه و سازمانهای کردی بدون وقفه حزبمان را از رخدادها آگاه می‌کنند. در چند روز گذشته نیز حزبمان با فعالین اعتصاب کرده در استراسبورگ دیدار کرد. من با گرمی به مقاومت کردها سلام و درود می‌فرستم".

 

اشغالگری تازه قابل قبول نیست

دانیل سیمونت به اشغالگریهای دولت ترکیه اشاره کرد وگفت :"اردوغان خود را برای اشغالگری نو آماده می‌کند. روژاوا تنها منطقه‌ی آزاد و دمکراتیک سوریه است. تنها نیرویی نیز که واقعا با داعش می‌جنگد کردها هستند. تنها امید صلح و دمکراسی هم در منطقه نیروهای کرد هستند. ما بر علیه هر گونه اشغالگری هستیم و آنرا نخواهیم پذیرفت. به همین دلیل با تمام توان خود از کردها و پ.ی.د حمایت می‌کنیم".

 

سیمونت در پایان سخنانش گفت، هر چند اردوغان میگوید که آنها بر علیه داعش هستند اما به وضوح دیده می‌شود که اردوغان بر علیه کردها، با داعش ارتباطات نیرومندی دارد. او گفت:"به هیچ شیوه‌ای سخنان و بیانیه‌های اردوغان را باور نمی‌کنیم. ما بر ضد اسلام نیستیم اما بر ضد کسانی هستیم که اسلام را مانند ابزار به نفع خود به کار می‌گیرند".