دیدار دو روزه چاوش‌اوغلو از عراق با محوریت پ.ک.ک

​​​​​​​مولود چاوش‌اوغلو وزیر امور خارجه رژیم ترک سفر دو روزه‌ی خود به عراق را آغاز کرد. اعلام شد که موضوع اصلی دیدار وزیر خارجه ترک همچنان پ.ک.ک است

صبح امروز وزیر خارجه ترکیه مولود چاوش اوغلو برای انجام سفری دو روزه وارد بغداد شد. او در آغاز ورود به عراق با محمد حکیم وزیر خارجه عراق دیدار کرد و این دو در کنفرانسی خبری شرکت کردند.

 

رژیم ترک از دولتمردان عراق خواسته است تا در حمله به کردها به دولت ترکیه همکاری کنند.

 

درخواست رژیم ترک برای همکاری بغداد حول دشمنی و حمله به کردها در حالی است که ترکیه دهها مقر نظامی را در خاک جنوب کردستان تأسیس کرده و مناطقی را هم به اشغال خود درآورده است.

 

دولت ترک در تلاش برای حمله به شنگال است و مقام‌های رژیم حاکم صراحتا از حمله به شنگال و اشغال آن سخن بر زبان آورده‌اند. رژیم ترکیه در لوای دشمنی با پ.ک.ک چندین بار شنگال را هدف حملات هوایی قرار داده است.

 

حکومت اقلیم کردستان و دولت مرکزی در محکومیت تجاوزگری و زیاده‌خواهی رژیم ترکیه واکنش صریحی نشان نداده‌اند.

 

وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار از بغداد و بصره به هولیر سفر می‌کند و در این شهر جنوب کردستان با مسئولین پ.د.ک و احتمالا مسئولین ی.ن.ک گفتگو خواهد کرد.

 

چاوش اوغلو در سفر به عراق با برهم صالح رییس جمهور عراق، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر این كشور، نچیروان بارزانی نخست وزیر حکومت اقلیم کردستان و قباد طالبانی جانشین مسرور بارزانی دیدار خواهد کرد.

 

چاوش اوغلو در بغداد و هولیر با گروههای سیاسی ترکمن وابسته به آنکارا هم دیدار می‌کند.