ظریف: کردها حمایت هیچ کس را پشت سر خود ندارند

​​​​​​​وزیر خارجه ایران در یک گفتگوی تلویزیونی ضمن انتقاد از کند بودن سرعت اروپا در زمینه حفظ توافق برجام، در مورد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و تهدید ترکیه به حمله نیز صحبت کرد .ظریف گفت کردهای سوریه حمایت هیچ کس را پشت سر خود ندارند

به گزارش روزنامه مردم‌سالاری، ظریف گفت اروپایی‌ها در انجام تعهداتشان به برجام کُند عمل می‌کنند، ما منتظرشان نمی‌مانیم مگر اینکه گام عملی اتخاذ کنند.

 

او در مورد تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نیز گفت ما اطلاعات کافی در رابطه با برنامه‌های آمریکا در سوریه نداریم به همین دلیل موضع مشخصی اتخاذ نمی‌کنیم.

 

وزیر امورخارجه ایران در ادامه نگرانی ترکیه از آنچه که "عملیات تروریستی" نامید را قابل درک خواند ولی لازمه هرگونه اقدام نظامی را هماهنگی با دولت سوریه عنوان کرد.

 

او بار دیگر عملیات نظامی بدون موافقت دمشق را نامفید خواند.

 

محمد جواد ظریف در مورد عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه گفت در حالی که روسیه بر پروژه‌هایش تمرکز کرده و ترکیه نیز به مرحله آخر ماجراجوایی‌هایش وارد می‌شود.

 

وزیر خارجه ایران مدعی شده که کردها حمایت هیچ کس را پشت سر خود ندارند و بعد از عراق حالا نوبت سوریه است.

 

سخنان ظریف در حالی است که رژیم ایران در اشغال عفرین توسط بازمانده‌های داعش و رژیم غاصب ترک علنا از دیکتاتور ترکیه حمایت کرد و از برگزاری هرگونه اعتراضی نسبت به کودک‌کشی رژیم ترک در شمال سوریه جلوگیری کرد.