فرماندهی نیروهای گریلا در روژهلات کردستان به تحرکات نظامی ایران واکنش نشان داد

در این بیانیه که دقایقی پیش توسط قرارگاه مرکزی ی.ر.ک (یگان‌های روژهلات کردستان) منتشر شده، ضمن محکوم نمودن هرگونه حمله احتمالی به مرزهای باشور کردستان و مواضع گریلا، مستقیماً به ایران هشدار داده شده که پاسخی درخور به این حملات خواهند...

در این بیانیه که دقایقی پیش توسط قرارگاه مرکزی ی.ر.ک (یگان‌های روژهلات کردستان) منتشر شده، ضمن محکوم نمودن هرگونه حمله احتمالی به مرزهای باشور کردستان و مواضع گریلا، مستقیماً به ایران هشدار داده شده که پاسخی درخور به این حملات خواهند داد. متن بیانیه ستاد فرماندهی ی.ر.ک به خطاب به "افکار عمومی" منتشر شده بدین شرح است:

با نزدیکتر شدن روزهای پایانی عمر داعش و با گذشت شش سال از جنگ سوریه نیروهای جهانی و اقمار منطقه‌ای آنان در اوج بی‌برنامگی و اضمحلال نیرو می‌باشند. نبود یک راهکار و برون‌رفتی که مطابق با منافع آنان باشد، این نیروهای بیگانه را به سمتی سوق می‌دهد که هر روز بر طبل جنگ بکوبند. جنگ‌طلبی آنان نشانه‌ای از ضعف در دیالوگ، مذاکره و نبود تفاهم است. در گذشته سوق نیروهای داعش به اکناف و اطراف منطقه و حال در زمان پساداعش خود در نقش داعش ظاهر شدن بخشی از استراتژی و تاکتیک روزانه‌ی نیروهای اشغال‌گر را تشکیل می‌دهد.

 

کردستان در مقام سنگر مبارزه با داعش و تمرین دمکراسی و رتق و فتق امور بر مبنای عقلانیت و مفاهمه چشم طمع دیگران را به خود جلب کرده است. تغییر هویت و پایگاه سیاسی، اجتماعی و نظامی کردها در شمال سوریه و همچنین برگزاری رفراندوم، دشمنان را برآن داشته تا به نام مانورهای نظامی و انسداد دروازه‌های مرزی فکر اشغال مجدد کردستان را در سر بپرورانند. امروز کردستان از یک انسجام عاطفی، آگاهی سیاسی، درایت نظامی و امنیتی برخوردار است. ی.ر.ک (یگان‌های مدافع روژهلات کردستان) با اشراف بر پوزیسیون و موضع سابق خود که مبتنی بر تداوم آتش‌بس فعال بوده، هرگونه حمله و هتک حرمت ارضی‌ خویش را پیشاپیش محکوم نموده و در‌صورت تعرض، ارائه پاسخی درخور در دفاع از غرور و شرف و عزت ملی‌ـ اجتماعی خویش را امری مشروع و ضروری تلقی خواهد کرد.

 

فرماندهی یگان‌های مدافع روژهلات کردستان‌ـ ی.ر.ک

۰۳/۱۰/۲۰۱۷

۱۱/۰۷/۱۳۹۶