مکرون خواستار حمایت کامل از کُردها در سوریه شد

امائوئل مکرون خواستار "ایجاد راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ" و "برگزاری انتخابات عادلانه تحت نظارت سازمان ملل متحد" شد

رئيس جمهور فرانسه از همتای روسی خود خواست تا "امکان حمایت از نیروهای کُرد که نقش کلیدی در شکست داعش در مناطق وسیعی از سوریه ایفا کرده‌اند" را فراهم کند، وی همچنین خواستار "ایجاد راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ" و "برگزاری انتخابات عادلانه تحت نظارت سازمان ملل متحد" شد.

 

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، رئيس جمهور فرانسه، امانوئل مكرون با همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین تلفنی در مورد وضعیت سوریه گفتگو کرد. مكرون بر ضرورت تکمیل جنگ علیه داعش تأكید كرد و از پوتین خواست تا از نیروهای شرکت کننده در جنگ علیه داعش، از جمله نیروهای کُرد، حمایت کند.

 

طبق بیانیه‌ای که از سوی کاخ الیزه منتشر شده است، رییس جمهور فرانسه بر ضرورت اجتناب از هر گونه ایجاد بی‌ثباتی که می‌تواند به نفع تروریست‌ها باشد تاکید کرد، وی همچنین خواستار حمایت از متحدین ائتلاف بین‌المللی، به ویژه نیروهای کُرد شد.

 

مكرون اعلام کرد کشورش به مبارزه علیه تروريسم متعهد است، و بر اهميت رسيدن به يک توافق سياسی برای پايان دادن به جنگ در سوريه تاکید کرد. وی همچنین از مقامات سوریه خواسته است تا مسئولیت‌هایشان را بر عهده بگیرند تا به یک روند قانونی و منصفانه معتبر تحت حمایت سازمان ملل منجر شود.

 

شایان ذکر است که اعضای ائتلاف بین‌المللی به شدت به تصمیم رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان دادند که اعلام کرده بود نیروهای خود را از سوریه خارج می‌کند. به گفته مقامات کاخ سفید و کنگره، این تصمیم با مخالفت جمعی مواجه شد و ترامپ را مجبور کرده در تصمیمش بازنگری نماید. تحلیل‌گران بر این اعتقادند که این تصمیم ریاست جمهوری آمریکا به گسترش نفوذ ایران در منطقه خدمت می‌کند.