ه.د.پ در مورد روزه‌ی مرگ هشدار داد

​​​​​​​ساروخان اولوچ رئیس فراکسیون ه.د.پ در پارلمان ترکیه آحاد خلق را به شرکت در اقدامات فوری برای همبستگی با اعتصابگران غدا فراخواند

ساروخان اولوچ رئیس فراکسیون حزب دمکراتیک خلق‌ها ه.د.پ در پارلمان ترکیه در مورد اعتصاب غذا و روزه‌ی مرگ که توسط زندانیان پرونده‌ی پ.ک.ک و پاژک اعلام شده است، در مرکز عمومی ه.د.پ نشست خبری برگزار کرد


"شرایط وارد مرحله‌ی خطرناک دیگری شده است"

اولوچ اعلام کرد، "اعتصاب غذا که با پیشاهنگی لیلا گووَن آغاز شد، ۱۷۳ روز است که ادامه دارد. پس از گووَن هزاران تن دست به اعتصاب غذا زدند و تاکنون هم ادمه دارد. ما مرحله‌ی خطرناکی را سپری می‌کنیم. ۱۵ زندانی اعلام کرده‌اند که در زندانهای باکرکوی، وان، گبزه و آمد اعتصاب غذای خود را به روزه‌ی مرگ تغییر می‌دهند. تغییر اعتصاب غذا به روزه‌ی مرگ بسیار خطرناک است. ما در گردهمایی انجمن مرکز ه.د.پ مسئله را به طور کامل بررسی کردیم. یک بار دیگر می‌خواهیم توجه افکار عمومی و مسئولین اداره‌ی کشور را به این مسئله جلب کنیم."

 

اولوچ گفت، درخواستها بسیار واضح است. آنها خواستار اجرای قانون هستند. برای محقق کردن درخواست این زندانیها هیچ مانع قانونی وجود ندارد.

 

"ما به خوبی پاسخ رئیس پارلمان را درک کردیم"

رئیس فراکسیون ه.د.پ اعلام کرد، پس از آنکه پارلمانتار ما طیب تمل طی دیداری رئیس پارلمان مصطفی شنتوپ را مورد خطاب قرار داد، پاسخی که رئیس پارلمان به وی داد بسیار واضح بود و ما آنرا به خوبی درک کردیم.

 

"۸۰۹ بار درخواست دیدار با اوجالان رد شده است"

اولوچ در ادامه گفت، "وکلای آقای اوجالان برای دیدار با او ٨۰۹ بار درخواست ملاقات با ایشان را تقدیم دادستانی کل کرده‌اند. هر ٨۰۹ بار نیز با بهانه‌های بیهوده درخواست آنها رد شده است. این خلاف قانون است. قاضی و دادستان عمومی هیچ اقدامی برای این نقض حقوق نکرده‌اند. آقای اوجالان از ۵ آوریل ۲۰۱۵ طی ۳۵ هزار ساعت تنها دو بار با خانواده‌ی خود دیدار کرده است. در مقابل این نقض حقوق بشر ما پیشنهاد گفتگو با اوجالان را مطرح کرده‌ایم."