پیشنهاد تبادل زندانی برای نازنین ساغری توسط ظریف

​​​​​​​وزیر امور خارجه ایران در سخنانی تلویحا به گروگانگیری نازنین زاغری شهروند ایرانی بریتانیایی با مقاصد سیاسی اعتراف کرده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه‌ی ایران در سخنرانی خود در انجمن آسیا در نیویورک گفت، نازنین زاغری شهروند ایرانی بریتانیایی که در ایران به اتهام جاسوسی زندانی است می‌تواند از طریق تبادل زندانی آزاد شود.

 

وی ادعا کرد در این زمینه از اختیار لازم برخوردار است و آنها ۶ ماه پیش هم به طور خصوصی این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند.

 

وی در ادامه گفت، "یک زن ایرانی از ۳ سال پیش در استرالیا زندانیست و مجبور شده است در زندان زایمان کند. اتهام این زن خرید تجهیزات برای یک شرکت رسانه‌ای است".

 

محمد جواد ظریف در ادامه‌ی سخنرانی‌اش گفت، "حالا ما از نازنین زاغری و دخترش می‌شنویم و برای آنها متاسفم و پیشنهاد کمک هم داده‌ام اما هیچ کس در مورد این زن ایرانی که در استرالیا زندانی است سخن نمی‌گوید".

 

ریچارد رتکلیف همسر نازنین زاغری اعلام کرد، وی نمی‌داند پیشنهاد ظریف چقدر جدیست. وی گفت، طی ۴۰ پیامی که با مقامات ایرانی برای آزادی همسرش رد و بدل کرده است تنها یک بار در سال ۹۵ پیشنهاد تبادل زندانی مطرح شده است.

 

نازنین زاغری شهروند ایرانی بریتانیایی سه سال پیش زمانی که به همراه دختر خردسالش برای دیدار با خانواده اش به ایران سفر کرد به اتهام جاسوسی دستگیر شد و از آن زمان زندانی می‌باشد.