کاراسو: آمریکا از ارتجاع در خاورمیانه حمایت کرد

​​​​​​​کاراسو گفت، آمریکا با اقدام اخیر در مورد مدیران پ.ک.ک نشان داد که برای بهره‌گیری از دولت ترک در خاورمیانه، حاضر است با افکار دهه بیست قرن گذشته رفتار کند

مصطفی کاراسو عضو شورای رهبری ک.ج.ک در مقاله هفتگی خود که در روزنامه ینی‌اُزگور پولتیکا منتشر گردید به تحلیل اقدام اخیر امریکا علیه رهبران ارشد پ.ک.ک و حمایت علنی آمریکا از رژیم فاشیست ترکیه پرداخته است

 

کاراسو می‌نویسد: خلق‌های جهان دیگر وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فکری، روشنفکری، سیاسی و سیستمیک نشأت گرفته از جنگ اول جهانی در خاورمیانه را نمی‌پذیرند. منافع مشترک نیروهای امپریالیستی با دولت ترک و دولت‌ملت‌های دیگر که در خلال دو جنگ جهانی شکل گرفته بود دیگر همخوانی ندارند.

 

ترکیه سیاست‌های دهه بیست قرن پیش را بر منطقه و جهان تحمیل می‌کند

کاراسو افزوده است: قالب‌های تاریخی، اجتماعی، اقتصادی، فکری، روشنفکری، سیاسی، ارتباطات و ائتلاف‌های متعلق به سده بیست دیگر رسوب کرده و اثری از آنها بجای نمانده است.

 

"به همین دلیل تداوم سیاست‌های مربوط به سده بیست قرن بیستم در خاورمیانه غیرممکن بوده و کردها نابودشدنی نیستند. اگر سیاستی مبنی بر حقایق تاریخی و اجتماعی به اجر درنیایند هر گونه سیاست دیگری با بن‌بست و فروپاشی روبرو خواهد گشت. آنچه رژیم ترک بر خاورمیانه و جهان تحمیل می‌کند همان سیاست دهه بیست قرن گذشته است."

 

کاراسو سپس می‌افزاید:"ترکیه با تهدید و ارعاب این سیاست را بر آمریکا و اروپا تحمیل می‌کند تا حمایت آنان را از سیاست‌های قرن بیستم مربوط به دولت ترکیه کسب کند و کردها را نابود کند. [رژیم ترک] مدعیست که می‌تواند همچون قرن ٢٠ به ابزار، عامل و آلت امپریالیسم در خاورمیانه به وظایف خویش عمل کند. مختصرا باید بگویم سیستم، جایگاه و موقعیت سده بیست ترکیه با حقایق خاورمیانه و جهان امروزین مطابقت ندارد."

 

کاراسو در مقاله خویش گفته است:"آمریکا با اقدام اخیر خود علیه مدیران ارشد پ.ک.ک، نشان داد که برای بکارگیری دولت ترک در خاورمیانه همچنان با ذهنیت سده بیستم رفتار می‌کند. حکومت ترامپ با این تصمیم تداوم سیاست‌های قرن بیستم بریتانیا را در پیش گرفته که در آن کردها را نادیده می‌گیرد. این اقدام تصمیم به نابودی، تصفیه و دشمنی آشکار با کردهاست. آمریکا با این گام خویش به مدافع دشمنان آزادی و دمکراسی و همچنین به حامی ارتجاع و تحجر در جهان مبدل شده است. این اقدام در راستای خروج از بن‌بست کاپیتالیسم با توسل به نژادپرستانه‌ترین و عقب‌افتاده‌ترین کشورهای جهان است. اما چنین اقدامی به معضلات آنان پایان نمی‌دهد بلکه بر شدت آن خواهد افزود. آنانی که خواهان حل مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و روشنفکر با توسل به نیروهای سیاسی فاشیست و مرتجع در جهان‌ هستند سرنوشتی متفاوت از آن نیروها نخواهد داشت. آمریکا با حمایت از ترکیه راه را بر جنگ و بحران تازه‌ای در خاورمیانه هموار کرد که می‌تواند به نابودی و شکست خود وی نیز بیانجامد و این غیرقابل انکار است."

 

از ترکیه حامی داعش حمایت می‌شود

مصطفی کاراسو عضو شورای مدیریتی ک.ج.ک در ادامه افزوده است:"مبارزه علیه داعش نشان داد که ترکیه تا چه حد کشوری عقب‌افتاده و ضد دمکراسی است. ترکیه دشمن دمکراسی و آزادی در خاورمیانه است. ترکیه به این مهم آگاه است که درصورت دمکراتیزاسیون خاورمیانه کردها هم به آزادی دست می‌یابند، به همین دلیل دشمن سرسخت دمکراسی در سوریه، عراق و ایران است. از اینرو با نگارش قانون اساسی دمکراتیک در سوریه که مسئله کردها را حل کند دشمنی می‌کند. به دولت سوریه گفته‌اند 'درصورت به میان آمدن مسئله کردها در قانون اساسی تازه ما را دشمن خود بپندارید'.

 

آمریکا با حمایت از چنین دولتی ویژگی بی‌اخلاقی، بی‌وجدانی، ناعدالتی و دشمنی با کردها را به جهانیان نشان داد. آمریکا به کردهایی پشت کرده که نیرومندترین مبارزه را علیه داعش به انجام رساندند و در مقابل از دولتی حمایت کرده است که طی سالهای گذشته از داعش حمایت نموده و روابط گسترده‌‌ای با داعش دارد. ملت‌ها شاهد بودند که آمریکا، دولتی ریاکار و غیرقابل اعتماد است. در روابط دولت آمریکا معیار و ارزش انسانی جایی ندارد. تنها هم و غم آمریکا منافع خویش است. به همین دلیل چرکین‌ترین رابطه با مد نظر قرار می‌دهد. در کنار نیروهای فاشیست و دشمنان بشریت جای گرفته است. از اینرو رهبر آپو در توصیف آمریکا گفته است 'آمریکا تف خود را بدون منفعت به کسی نمی‌دهد'."