۵ استان در حالت آماده‌باش؛ هشدار وقوع سیل در ۱۰ استان

به گفته رضا اردکانیان وزیر جمهوری اسلامی ایران به مدیران ۱۰ استان هشدار داده شد تا نسبت به وقوع احتمالی سیل در حالت آماده‌باش قرار بگیرند

رضا اردکانیان وزیر نیرو اعلام کرد که به مدیران ١٠ استان ایران نسبت به وقوع احتمالی سیل هشدار داده شده است. سازمان هواشناسی ایران بارش شدید باران در روزهای دوشنبه ۵ و سه‌شنبه ۶ فروردین را در برخی مناطق پیش‌بینی کرده است.

 

وزیر نیرو روز یکشنبه در رابطه با احتمال وقوع سیل اعلام از استان‌های بوشهر، اورمیه، آذربایجان، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، خراسان شمالی و رضوی نام برد که هشدار احتمال وقوع سیل دریافت کرده‌اند.

 

سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور نیز از تشکیل ستاد بحران و آماده‌باش در پنج استان لرستان، خوزستان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب ایلام خبر داد. در همین رابطه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز گذشته خروج مدیران این استان را ممنوع اعلام کرد.

 

دستور استاندار خوزستان در حالی است که مناف هاشمی استاندار گلستان هنگام وقوع سیل در خارج از ایران به سر می‌برد. هاشمی شامگاه روز گذشته از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برکنار شد. نام مناف هاشمی از چهره‌های نزدیک به علی لاریجانی و استاندار برکنار شده گلستان در ميان دريافت كنندگان املاک نجومی در دوره قاليباف نیز دیده می‌شد.

هشدار نسبت به وقوع سیل در حالی است که سیل روزهای گذشته دست‌کم جان ١١ نفر را در استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی گرفته است.