اهداف آنها فقط تپه بهار و سرگله نیست

حملات دولت ترکیه به تپه بهار و سرگله مهمترین بخش طرح اشغالگری به باشور کوردستان است. زیرا این مناطق دروازه‌های شهرها و شهرستان‌های باشور کوردستان را باز می‌کنند.

حملات اشغالگری و خیانت

با حمله ارتش اشغالگر ترکیه به تپه بهار در منطقه شهید دلیل زاگرس، عملیات اشغالگری همزمان در تمامی مناطق باشور آغاز شد. در ساعت ۲۱ شب ۳ جولای، این ائتلاف سه گانه متشکل از نیروهای عراقی، حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) و نیروهای اشغالگر ترکیه با بمباران شدید هوایی از سه طرف اقدام به حمله به تپه بهار کردند. هدف این است که نه تنها تپه بهار بلکه سرگله را نیز با کاروان‌های زرهی اشغال کنند.

نیروهای گریلا که در برابر حملات در حالت آماده‌باش بودند، پاسخ‌های مؤثری به دشمن می‌دهند و نقشه‌های اشغالگری را خنثی می‌کنند.

هدف دولت ترکیه از این حملات علیه سرزمین‌های باشور کوردستان چیست؟ نگرش بارزانی نسبت به طرح‌های دولت ترکیه چه تغییراتی در نقشه باشور ایجاد خواهد کرد؟

دولت ترکیه با حملات اشغالگرانه تحت عنوان مبارزه با پ‌ک‌ک تلاش می‌کند تمام خاک باشور کوردستان را تحت کنترل خود درآورد و از این طریق آن را به مرزهای خود الحاق کند. این نشان‌دهنده اولین گام پروژه اشغالگری آنها است. بنابراین حملات به تپه بهار و سرگله مهمترین بخش این طرح اشغالگری است. زیرا این مناطق دروازه‌های شهرها و شهرستان‌های باشور کوردستان را باز می‌کنند. گرچه اکنون دولت اشغالگر و استعمارگر ترکیه تا حدودی وارد روستاها و شهرها شده و حق کنترل و ایست و بازرسی مردم به او داده شده است، اما اهداف واقعی آن عمیق‌تر است.

هدف الحاق اراضی باشور است

اگر دولت ترکیه به هدف اول خود برسد، یعنی اگر موفق شود منطقه را از نظر جغرافیایی تحت کنترل درآورد، هدفش این است که مناطق کوردی را با شوونیسم ترک معکوس کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، مردم باشور کوردستان به روند مهاجرت دوره صدام همراه با تغییرات جمعیتی باز می‌گردند. هدف جایگزین کردن جمعیت ترک و تبهکاران با کوردها خواهد بود. بدین ترتیب جغرافیای باشور کوردستان دستخوش حمله گروهی خواهد شد و موجودیت کنونی خود را از دست خواهد داد. کو‌هستان‌های باشور کوردستان با خون هزاران گریلا و پیشمرگه بسیار باشکوه و زیبا شد. مردم باشور با وجود اینکه ده‌ها بار با ویرانی مواجه شده‌اند، سعی در بازسازی و ادامه حیات خود داشتند. آنها همچنین شروع به مهاجرت کردند زیرا خانه‌های آنها بارها توسط سربازان ظالم صدام ویران شد.

صدها کودک، جوان، پدر و مادر در آن سرزمین‌ها قتل‌عام شدند. علاوه بر این، گریلاهای آزادی بیش از ۳۰ سال است که به قیمت جان خود از این سرزمین‌ها در برابر اشغالگری ترکیه محافظت می‌کنند و صلح‌آمیز بودن زندگی مردم منطقه را تضمین می‌کند. سرزمین‌هایی که با درد و رنج فراوان به دست آمده توسط خاندان بارزانی به صدام دوم واگذار می‌شود. در یک طرف نیروهای گریلا هستند که برای آزادی کوردستان می‌جنگند، در طرف دیگر خانواده بارزانی هستند که تلاش می‌کنند اراده کوردستان را تسلیم کنند. آیا مردم باشور از آزادی خود محافظت خواهند کرد یا سرنوشت خود را به خانواده بارزانی تسلیم خواهند کرد؟ و آیا سرشان را زیر چاقوی صدام دوم در شخص اردوغان خواهند گذاشت؟ نیروهای گریلا می‌دانند چگونه از همان دقیقه اول با تاکتیک‌ها و روش‌های موثر به اشغالگران پاسخ دهند.

او با سازماندهی عملیات‌های قوی، اشغالگران را مجبور به عقب‌نشینی به مناطقی کرد که گریلاها در آنجا حضور نداشتند. چنین عملیات قدرتمندی علیه دشمن از هم اکنون در سراسر مناطق حفاظتی مدیا گسترش یافته است. نیروهای گریلا در مناطق تپه بهار و سرگله به طور دقیق هر گام ارتش ترکیه را تجزیه و تحلیل می‌کنند و بر این اساس سبک جنگی را توسعه می‌دهند. بنابراین آنها از قبل خود را برای چنین جنگی آماده کرده‌اند. خشاب‌هایشان را از گلوله و دلشان را از وفاداری به سرزمینشان، رهبر آپو و شهدا پر کرده‌اند. آنها از اهمیت استراتژیک منطقه‌ای که در آن هستند آگاهند. به همین دلیل مبارزه بی‌نظیری انجام می‌دهند و از سرزمین باشور دفاع می‌کنند. آنها مانع از این می‌شوند که مردم باشور به دلیل خیانت خانواده بارزانی بار دیگر با قتل‌عام مواجه شوند.

وقتی مردم باشور قتل‌عام شوند، خانواده بارزانی در آمریکا خواهند بود

مردم باشور می‌توانند با ابراز واکنش‌های خود علیه خانواده بارزانی و دولت اشغالگر ترکیه تاثیر بسزایی در روند جنگ در منطقه داشته باشند. مبارزه گریلا با نگرش و موضع‌گیری صحیح مردم باشور سریعتر به موفقیت می‌رسد. مردم باشور اکنون باید فداکاری که در تپه بهار در جریان است را ببینند و در برابر آن دست بر دل و وجدان خود بگذارند. باید واقعیت خانواده بارزانی را به وضوح ببینند و سرزمین کوردستان را به دست آنها نسپارد. صاحبان این سرزمین‌ها مردم کوردستان و مبارزان آنها هستند که برای آزادی خود می‌جنگند.

قبل از هر چیز، مردم باشور کوردستان باید این دوراندیشی را احساس کنند و ببینند: خانواده بارزانی زمین‌های باشور را به عثمانی‌ها می‌فروشد و این پول را به پول خود در بانک‌های آمریکایی اضافه می‌کند. هنگامی که دولت ترکیه به مردم باشور توهین می‌کند، آنها را قتل‌عام می‌کند و به سرزمین‌های آنها حمله می‌کند، خانواده بارزانی به کاخ‌ها، عمارت‌ها، شرکت‌ها و کارخانه‌های خصوصی خود در واشنگتن و نیویورک عقب‌نشینی می‌کنند. گریلاهای آزادی البته در هر کوهستان‌های کوردستان در شرایط سخت مقاومت می‌کنند و می‌جنگند تا از این اتفاق جلوگیری کنند. برای اینکه این مبارزه با موفقیت به پایان برسد، مردم باشور باید از گریلاهای خود حمایت کنند و مبارزه خود را برای حفظ موجودیتش گسترش دهند.