خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

بحران زیست محیطی با احداث پتروشیمی

طرح احداث پتروشیمی میانکاله در حالی موجب نگرانی شده که فعالین محیط زیست می‌گویند این اقدامات پیشتر در مناطق دیگر موجب بحران زیست‌محیطی شده است. یک مقام دولتی امروز گفت پتروشیمی میانکاله هیچ مجوز زیست‌محیطی ندارد.

در پی کلنگ‌زنی احداث پتروشیمی در شمال ایران توسط احمد وحیدی وزیر کشور، معاون حقوقی مجلس وتوسعه مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست طی یک سخنرانی در همدان گفت اطلاعات غلط به وزیر کشور موجب تعجیل در کلنگ زنی پتروشیمی میانکاله شده است.

دانشیان گفت پتروشیمی میانکاله هیچ مجوز محیط زیستی ندارد.

میانکاله یک تالاب بین المللی در استان مازندران است که به عنوان یک منطقه حفاظت‌شده وپناهگاه حیات وحش و تحت حفاظت محیط‌ زیست شناخته می‌شود. با تصمیمی عجیب دولت قصد دارد یکی از بزرگترین صنایع پتروشیمی را در آنجا تاسیس کند.

دوستداران طبیعت می‌گویند احداث پتروشیمی در آن منطقه موجب یک فاجعه زیست‌محیطی خواهد شد.

هدیه تهرانی هنرپیشه سینمای ایران که از جمله مخالفان است که چند روز پیش برای ابراز نگرانی خود به مازندران رفته بود.

فعالین محیط زیست می‌گویند حل معضل بیکاری را نباید به قیمت نابودی محیط زیست دنبال کرد.

اما مشکل فقط مازندران نیست. پارسال بهزاد باباخانی معاون اقتصادی استانداری کرماشان گفت عملیات اجرایی پتروشیمی روانسر با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۵۰۰ میلیارد تومان بزودی آغاز می شود.

اردشیر پشنگ روزنامه نگار کورد در حساب توئیترش نوشته اگر این سرمایه بجای پتروشیمی صرف توریسم، کشاورزی، باغداری مدرن، جاده‌سازی و غیره شود قطعا اشتغالزایی بیشتر و نگرانی کمتر می‌شود.