فراخوان ۷ حزب سیاسی؛ در مقابل جنگ و اشغالگری به میدان خواهیم آمد

ه.د.پ، ا.م.پ، ا.ه.پ، هالک اولری، س.م.ف، تیپ و تُپ خطاب به جامعه فراخوانی منتشر کرده و اعلام نموده‌اند، باید در مقابل گرانی، فقر، جنگ و اشغالگری در اول ماه مه به خیابان‌ها بیاییم.

۷ حزب سیاسی کوردستان و ترکیه به‌ مناسبت اول ماه می (روز جهانی کارگر) بیانیه‌ای  مشترک صادر کردند.

در این بیانیه موضوع‌های زیر ذکر شده ‌است:

"حکومت برای آنکه به حیات خود ادامه دهد، هرگونه فشار را علیه خلق افزایش داده و اپوزیسیون نظام نیز خلق را از خیابان‌ها بیرون می‌کشد و همه راه‌حل‌ها را در صندوق می‌بیند، اما همان‌طور که در قوانین انتخابات دیده می‌شود، نه امنیت صندوق‌ها محفوظ است و نه انتخابات. ما ۷ حزب سیاسی از خلقمان درخواست می‌نماییم تا برای نان، دمکراسی و آزادی در اول ماه می به میدان‌ها بیایند. آنچه قدرت خلق را تضمین می‌نماید، خیابان، میدان و مبارزات است.

مقاومت زنان در ۸ مارس این مسئله را اثبات نمود. صدها هزار تن از خلق کورد نیز بالاخص در مراسم نوروز برای آزادی و برابری به میدان‌های نوروز رفته و قیامی شکوهمند انجام دادند. اکنون ما نیز باید از مقاومت زنان در ۸ مارس و مبارزات میلیون‌ها تن در نوروز الهام‌ گرفته و در اول مه نیز میادین را به دریای خلق‌ها تبدیل کنیم. اول مه باید به میدانی برای همه افراد، زحمت‌کشان و کارگران تبدیل شود تا درخواست‌های مشترک خود را اعلام نمایند.

ما هر ۷ حزب سیاسی و سازمان برای آنکه ۱ می را به‌صورت دسته‌جمعی گرامی بداریم، درخواست‌های خود را به کنفدراسیون سندیکاها، سازمان‌های زحمت‌کشان و صنعت ارائه خواهیم کرد. ما به‌صورت زودهنگام امور خود را آغاز کرده و در هفته اول می در همه کارگاه‌ها و محلات یک می را گرامی می‌داریم.

۱ می روز اتحاد، مبارزات و هم‌بستگی زحمتکشان است که روزی بین‌المللی برای قشر کارگر در مقابل سرمایه‌داری بین‌المللی است و به‌صورت یکپارچه در مقابل سرمایه‌داری خواهند ایستاد."