محکومیت أثیل النجیفی استاندار اسبق نینوا به هفت سال زندان

دادگاه جرائم استان نینوا با اتهام خرج بودجه به شیوه غیرقانونی برای گروه مسلح وابسته به ترکیه، حکم ۷ سال زندان را برای أثیل النجیفی استاندار سابق نینوا صادر نمود.

دادگاه جرایم نینوا و موصل روز گذشته شنبه ۹ آوریل به اتهام خرج بودجه دولت به شیوه غیرقانونی برای گروه مسلح وابسته به ترکیه، أثیل النجیفی استاندار پیشین نینوا را به ۷ سال زندان محکوم نمود که خود أثیل النجیفی رهبری این گروه را که در استان نینوا و اطراف آن فعال بودند، برعهده داشته ‌است.

حکم دادگاه جرائم نینوا به شرح زیر می‌باشد:

استاندار سابق نینوا أثیل النجیفی با اتهام مصرف ۸ میلیارد دینار عراقی و بودجه‌ی وزارت مهاجرت و بودجه دولت برای پادگان‌های ذیلکان، دوبرده، مخمور و ربیعه به شیوه غیرقانونی محکوم می‌شود.

دادگاه جرائم نینوا أثیل عبدالعزیز النجیفی استاندار سابق نینوا را به ۷ سال زندان محکوم نموده‌است، بدون آنکه خود وی در دادگاه حاضر بوده باشد.

همچنین نجیفی به تسلیم استان نینوا به تبهکاران داعش و همکاری با این سازمان تروریستی متهم است، چون برای آنکه تبهکاران داعش در سال ۲۰۱۴ استان نینوا را اشغال کنند، شرایط را فراهم کرده‌است و بر این اساس در زمان سقوط استان نینوا وی مسئول اول اداری و نظامی این شهر بوده‌است.

پس‌از تسلیم نمودن این استان به داعش وی یک گروه مسلح با نام حشد وطنی با همکاری ترکیه درست کرده‌است که دولت ترکیه آن‌ها را آموزش داده و به آن‌ها سلاح داده‌ است و به شیوه غیرقانونی در مناطق ذیلکان، دوبرده، مخمور و ربیعه آن‌ها را مستقل کرده و نیرو و بودجه دولتی برای این گروه وابسته به ترکیه، به‌ کار گرفته است.

دولت ترکیه می‌خواست با همکاری این گروه  تعدادی از مناطق نینوا را اشغال کرده و به اشغالگری خود در این مناطق برای بازگشت ولایت موصل به ترکیه که رؤیای قدیمی دولت ترکیه برای اشغال خاک سایر کشورها و خلق‌ها بوده‌است، جامه‌ی عمل بپوشاند.