محرومیت زینب جلالیان از ملاقات‌ هفتگی

منزوی‌سازی طولانی مدت زینب جلالیان در تبعیدگاه زندان یزد ادامه دارد

زینب جلالیان که از بیش از چهارده سال پیش در زندان‌های ایران به اسارت گرفته شده از ماه‌ها پیش در تبعیدگاه زندان یزد در انزوای شدید قرار داده شده و تحت شکنجه روانی قرار گرفته است.

این فعال سیاسی کورد از سال ١٣٨۶ در زندان ایران بسر می‌برد. شکنجەی او از بدو دستگیری تاکنون در حالی بوده که زینب جلالیان در طول این مدت مقاومتی بزرگ از خود در برابر ستمگری نشان داده است. او در هر فرصتی بر دادخواهی و مواضع انسانی خود تأکید کرده و گفته است تحت فشارها تسلیم نخواهد شد.

مادر زینب جلالیان چندی پیش در یک ویدئو از نهادهای حقوق بشری برای رسیدگی به وضعیت دخترش درخواست کمک کرد. گوزل حاجی‌زاده خواستار دیدار با دخترش شد که از حق ملاقات محروم شده است.

صدور حکم ظالمانه حبس ابد و تداوم فشارها در سال‌های زندان نشان می‌دهد که او قربانی کینه‌توزی نهادهای امنیتی شده است. زینب جلالیان که از ۶١۶ روز پیش حق ملاقات با خانواده و وکیل خود را نداشته است از بیماری‌های گوناگون رنج می‌برد اما حق درمان نیز او سلب شده بود.

نهادها و فعالین حقوقی بشری و سیاسی بارها خواستار آزادی این زندانی سیاسی کورد شده‌اند و همچنین کمپینی برای آزادی زینب جلالیان فعالیت می‌کند.