سخنگوی حزب دمکراتیك خلق‌ها: مبارزه تا گشودن درهای امرالی ادامه خواهد یافت

ابرو گونای اعلام کرد تا زمان گشایش درهای امرالی به تلاش‌های خود ادامه می‌دهند

در حالی که بیش از یکسال است هیچ تماس یا ملاقاتی با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در اسارت ترکیه صورت نگرفته است امروز سخنگوی حزب دمکراتیك خلق‌ها تأکید کرد تلاش برای گشودن درهای امرالی ادامه خواهد یافت.

ابرو گونای در یک کنفرانس خبری در آنکارا به افزایش فشارهای اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و گفت دولت به هر کجا که چارە کار در آنجا باشد حمله می‌کند و سعی در خاموش کردن آن می‌کند. او برخورد دولت با امرالی را نمونه این سیاست خواند.

سخنگوی ه.د.پ با بیان آنکه هر وقت اوجالان وارد عمل می‌شود، فرصت‌هایی برای صلح و چارەیابی مسائل ترکیه پیدا می‌شوند، گفت همه این واقعیت را بخوبی می‌دانند.

ابرو گونای به دولتمردان ترکیه تذکر داد با اصرار بر جنگ‌افروزی و سیاست منزوی‌سازی در امرالی نخواهد توانست کاری از پیش ببرد. او گفت دولت یک درد دارد و آنهم حفظ بقای خویش است. برای آنها نابودی کشور مهم نیست.

سخنگوی ه.د.پ به پیام‌ گردهمایی میلیونی نوروز کوردها اشاره کرد و گفت آنها با خواست گشایش درهای امرالی، نشانی حل مسئله کرد را به دولت اعلام کردند که باید با آقای اوجالان مخاطب شود. ابرو گونای گفت گرچه دولت صدای مردم را نشنید اما تلاش‌ها برای گشودن درهای امرالی متوقف نخواهد شد.