تصویر

کارکَر: کسانی که از دین استفاده می‌کنند باید همه جا افشا شوند

میرخان کارکر، عضو کمیته خلق‌ها و باورداشت‌های ک‌ج‌ک با تبریک عید قربان به مردم کورد و جهان اسلام گفت: «امروزه کسانی که از دین استفاده می‌کنند، گفتمان‌ها و زندگی‌های متفاوتی دارند. باید این دشمنان کار را به خوبی بشناسیم و در همه جا افشا کنیم.»

پیام عید قربان

میرخان کارکر، عضو کمیته خلق‌ها و باورداشت‌های کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک)، عید قربان را به مردم کورد و جهان اسلام تبریک گفت.

میرخان کارکر با بیان اینکه قربانی یک نماد معنادار است، گفت: «قضیه فقط رفتن و سربریدن یک حیوان نیست. در آن زمان ظالمان و پادشاهان همه چیز را از مردم می‌گرفتند، به این نیز بسنده نکرده و می‌گفتند باید فرزندانتان را برای ما ذبح کنید. می‌گفتند اگر فرزندتان را قربانی نکنید سیل می‌آید، بدبخت می‌شوید، زندگی بر شما حرام می‌شود و به جهنم می‌افتید. بنابراین از یک طرف مردم را می‌ترسانند و از طرف دیگر امید می‌دهند. می‌گویند اگر کاری را که ما می‌گوییم انجام دهید به بهشت ​​می‌روید، اگر نکنید به جهنم می‌روید. حضرت ابراهیم می‌گوید دیگر برای منافع و قدرت‌ها نباید انسان‌ها را کشت و نماد دیگری پیدا می‌کند.

اما امروز کسانی که نام حضرت ابراهیم را به کار می‌برند، همان کارهایی را می‌کنند که ستمگران آن روز انجام می‌دادند. برای منافع خود، به نام دولت، به نام دین، به نام پرچم، به نام مرز، خلق‌ها را به جان هم می‌اندازند، انسان‌ها را به قتل می‌رسانند، سرشان را می‌برند، انسان‌ها را ناپدید می‌کنند، آنها را شکنجه می‌کنند. به عبارت دیگر، همان سبک نمرودها را اجرا می‌کنند. اما حضرت ابراهیم این را نپذیرفت. ظالمان امروزی نهادهای بسیاری را برای جلوگیری از فراگیری حقایق دینی توسط مردم ساخته‌اند. به عنوان مثال، بودجه هنگفتی به دیانت اختصاص داده شده است، کارکنان آن از خودروهای جدیدترین مدل استفاده می‌کنند و هزاران عضو دارد. مسجد‌های هزار نفری می‌سازند که حتی ۲ نفر هم به آن نمی‌روند. ببینید کعبه چقدر ساده است و به کارهایی که اینها انجام داده‌اند نگاه کنید. برای پنهان کردن دزدی و دروغ‌هایشان می‌گویند: "برای خودم قصر ساختم و خانه خدا را نیز مثل قصر ساختم.‍" میلیون‌ها نفر به کعبه می‌روند، اما ساده است. اگر این فرصت را می‌یافتند، حتی شکل کعبه را هم تغییر می‌دادند.»

ما باید دشمنان کار را به خوبی بشناسیم

کارکر، عضو کمیته خلق‌ها و باورداشت‌های ک‌ج‌ک با تاکید بر اینکه دولت کنونی دائماً از دین برای ایجاد فلسفه فقر استفاده می‌کند، گفت: «او می‌گوید که مردم فقیر ۵۰۰ سال قبل از ثروتمندان به بهشت ​​رفتند. اگر همه جا قصر و دارایی داری، پس چرا قصر و دارایی خود را به فقرا نمی‌دهی تا به بهشت ​​بروی؟ این افراد منافق و بی‌دین و بی‌ایمان به معنای واقعی کلمه جامعه را مسخره می‌کنند. این افراد که از دین استفاده می‌کنند، سخنان‌شان چیز دیگری است، زندگی آنها چیزی دیگر. ما باید این دشمنان کار را خوب بشناسیم. به همین دلیل مردم ما، اهل ایمان، ملا‌ها، علمای دینی باید این منافقان را افشا کنند. به همین مناسبت یک بار دیگر عید قربان را به خلق مقاومت‌گر و رهبرمان و جهان اسلام تبریک می‌گوییم.»

پیام تصویری عید قربان میرخان کارکر عضو کمیته خلق‌ها و باورداشت‌های ک‌ج‌ک به شرح زیر است: