ارتش سوریه با اس.ام.اس به ساکنان ادلب هشدار داد

ارتش سوریه به ساکنان ادلب هشدار داده است که موعد مقرر برای ایجاد مناطق امن در ادلب رو به اتمام است. این در حالی است که گروه‌های تروریستی وابسته به رژیم ترک هنوز از ادلب خارج نشده‌اند

ارتش سوریه به ساکنان ادلب هشدار داده است که موعد مقرر برای ایجاد مناطق امن در ادلب رو به اتمام است. این در حالی است که گروه‌های تروریستی وابسته به رژیم ترک هنوز از ادلب خارج نشده‌اند.

 

رژیم ترک و روسیه در ١٧ سپتامبر بر سر خروج تروریست‌های وابسته به آنکارا در استان ادلب سوریه تا ١۵ اکتبر به توافق رسیدند. گفته می‌شود که دو طرف بر سر منطقه‌ای به مساحت ١۵ تا ٢٠ کیلومتر مربع مابین مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و مناطق تحت اشغال گروهک‌های تروریستی تحت فرمان اردوغان به توافق رسیده‌اند.

 

بر اساس توافق مذکور گروهک‌های وابسته به آنکارا لازم بود تا ١٠ اکتبر (سه روز پیش) از مناطق به اصطلاح کاهش تنش خارج شده و اسلحه‌های خود را زمین بگذارند. آنکارا مدعی است که گروههای وابسته به وی اسلحه‌های خویش را از مناطق مذکور خارج کرده‌‌اند اما هیچ منبع مستقلی ادعاهای رژیم ترکیه را تأیید نکرده است.

 

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه ارتش سوریه در پیام‌های کوتاه اس.ام.اس به ساکنان ادلب هشدار داده است. در پیام‌ها آمده "از تبه‌کاران دوری کنید، سرنوشت آنان محتوم به نابودی است".

 

از سوی دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تاکنون اعضای گروههای بنیادگرا (از مناطق امن) خارج نشده‌اند".