اهالی روژاوا خواستار پایان دادن به حصر اوجالان هستند

​​​​​​​شهروندان روژاوا و نمایندگان نهادهای جامعه مدنی حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان از سوی رژیم ترک را محکوم کرده و از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری خواستند تا نسبت به انجام وظایف خود بیش از این کوتاهی نکنند

در بحبوحه جنگ ویرانگر داخلی در سوریه، انقلاب دمکراتیک روژاوا ثمره‌ی اندیشه و افکار اوجالان است. به همین دلیل هم خلق‌های روژاوا نارضایتی عمیق خود را از حصر عبدالله اوجالان بیان می‌دارند.

 

فریال عمر نماینده کنگره زنان ستار در محله غربیه شهر قامشلو از دادگاه حقوق بشر اروپا خواست تا به وظایف انسانی و اخلاقی خود در قبال عبدالله اوجالان عمل کند و به سکوت در این رابطه پایان دهد.

 

فریال عمر با خاطرنشان کردن نقش اوجالان در به نتیجه رسیدن انقلاب کردها در روژاوای کردستان گفت:"اگر در واقعیت دادگاهی تحت نام دادگاه حقوق بشر وجود دارد لازم است به ظلم و زورگویی علیه رهبرمان واکنش نشان دهد."

 

اوجالان نماینده میلیون‌ها کرد است

هانا کنستانتین یکی از صنعتکاران سریانی شهر قامشلو با اشاره به حبس ٢٠ ساله اوجالان در زندان امرالی و ممانعت دولت ترک از کسب خبر وضعیت سلامتی اوجالان در طی سه سال گذشته از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری خواست تا به وظایف و مسئولیت‌های تعریف شده خود عمل کنند.

 

کنستانتین می‌گوید:"باید هر چه زودتر به حصر پایان داده شود. از تمام کسانی که در این رابطه می‌توانند نقش ایفا کنند می‌خواهیم که فورا وارد عرصه میدان شده و خود را به اوجالان برسانند. زیرا زندگی و آزادی ایشان برای ما همچون خلق‌های روژاوا حیاتی است."

 

محمد علی محمد از اعضای پ.ی.د هم در این رابطه گفت:"حصر اوجالان تنها منزوی کردن یک فرد نیست، بلکه با حصر رهبر آپو قصد دارند ۵٠ میلیون کرد را منزوی کنند. رهبر آپو نماینده ۵٠ میلیون کرد است. لازم است تمام کردهای باوجدان از این امر آگاه باشند و زندگی بدون رهبری را قبول نکنند."

 

محمد در ادامه افزود:"نقشه‌های دشمنان با شکست مواجه شده، زیرا رهبر آپو اندیشه‌ها و فلسفه خویش را به تمام خاورمیانه رسانده است. ما تا آخرین قطره خون برای آزادی رهبرمان تلاش می‌کنیم، مقاومت بر مبنای خطمشی اوجالان را ادامه خواهیم داد و مطمئنا به اسارت رهبر آپو پایان می‌دهیم."

 

لازم است دولت ترکیه را متوقف کنند

یوسف توفیق جمعه از جوانان عرب است. وی به انزوای اوجالان توسط رژیم ترک اشاره کرده و گفت:"خلق عرب و دیگر خلق‌های خاورمیانه وامدار اوجالان هستند." وی از نیروهای بین‌المللی خواست تا دولت ترکیه را متوقف کنند.

 

یکی دیگر از بازاریان شهر قامشلو ماهر یوسف هدف دولت ترک از حصر اوجالان را قطع رابطه میان وی، خلق کرد و دیگر خلق‌های منطقه دانست.

 

وی در ادامه افزود:"لازم است نیک بدانیم که خلق و رهبر آپو با همدیگر درآمیخته‌اند. دولت ترک به هر کاری برای فاصله انداختن مابین ما و رهبری متوسل شده با شکست مذبوحانه روبرو شده است. مبارزه آزادیخواهی کردستان روزانه گسترده‌تر می‌شود." وی انزجار خود را از قتل‌عام کودکان گرسپی وعفرین توسط دولت فاشیست ترک ابراز نمود.