بیانیه نیروهای امنیتی داخلی در مورد رخدادهای قامشلو

نیروهای امنیت داخلی در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ شبه‌نظامیان «دفاع الوطنی» وابسته به رژیم سوریه در صدد برهم زدن استقرار و آرامش منطقه می‌باشند و از اینرو نسبت به اقدامات هر نیرویی که امنیت و استقرار منطقه را با خطر روبرو کند ساکت نخواهیم بود.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه در رابطه با حمله نظامی گروه دفاع الوطنی به ایست‌ بازرسی نیروهای آنان در شهر قامشلو بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

"شبه‌نظامیان موسوم به دفاع الوطنی وابسته به رژیم سوریه به اقدامات وحشیانه خود در شهر قامشلو ادامه می‌دهند. هدف آنان اخلالگری، ضربه‌زدن به امنیت منطقه و کاشتن بذر نفاق و آشوب در میان ساکنان شهر است و از منع آمد و رفت اعلام شده سوء استفاده کردند.

نیروهای دفاع وطنی روز سه‌شنبه ٢١ آوریل یکی از مراکز نظامی وابسته به نیروهای ما را در محله هلکو که در جوار آنان قرار داشت هدف قرار دادند. شبه‌نظامیان درصدد برامدند با کنترل نقاط تحت کنترل نیروهای ما اقدام به ایجاد مرکز دیدبانی خود در نزدیکی خط راه‌آهن کنند. این شبه‌نظامیان در چند روز گذشته نیروهای ما و مراکز استقرار آنان را گلوله‌باران کردند. نیروهای ما به حملات پاسخ دادند.

ما همچون نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه به اطلاع آحاد خلق خویش می‌رسانیم که در برابر هر نیرویی که درصدد تضعیف امنیت شهرهای ما و تهدید جان شهروندان ما باشد ساکت نخواهیم نشست. اعمال هواداران سوریه رژیم گویای ضعف رژیم و هواداران آن است. در حالی که نیروهای ما وظیفه محافظت از شهروندان و شهرها را برای پیشگیری از شیوع کروناویروس به انجام می‌رسانند آنان به چنین اقدامات بزدلانه‌ای دست می‌زنند.

ما بنابر فراخوان سازمان ملل در مورد اعلام آتش‌بس رفتار نموده‌ایم اما هواداران رژیم نه تنها به آن متعهد نیستند بلکه درصدد ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان در شرف آغاز ماه مبارک رمضان هستند."