ترکیه تمرکز جنگ با داعش را برهم زد؛ انعکاس بین‌المللی خبر حرکت نیروهای ق.س.د به عفرین

تصمیم نیروهای سوریه دمکراتیك برای حرکت از مناطق شمال شرقی سوریه به عفرین انعکاس گستردەای در رسانەهای جهانی پیدا کرده است.

تصمیم نیروهای سوریه دمکراتیك برای حرکت از مناطق شمال شرقی سوریه به عفرین انعکاس گستردەای در رسانەهای جهانی پیدا کرده است.

 

به دنبال آنکه نیروهای سوریه دمکراتیك اعلام کردند عازم عفرین خواهند شد خبرگزاری رویترز گزارشی با عنوان "متحدان عرب کردها از جبهه جنگ با داعش به عفرین می‌روند" منتشر کرد.

 

در این گزارش اشاره شد که گروههای عضو نیروهای سوریه دمکراتیك حدود ١٧٠٠ تن از نیروهای خود را به عفرین اعزام می‌کنند.

 

رادیو فرانسه هم گزارش داده که اهمیت عفرین و اوضاع بحرانی آن موجب شده که نیروهای سوریه دمکراتیك برای دفاع از ی.پ.گ چنین تصمیمی بگیرند. این گزارش با اشاره نقش نیروهای سوریه دمکراتیك در آزادسازی رقا پایتخت خلافت داعش اضافه می‌کند که ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری امریکا در این نبرد ق.س.د را به ترکیه ترجیح داد.

 

روزنامه دراستاندارد اتریش هم بیانیه سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیك در اینباره را منتشر کرد و نوشت امریکا هشدار داده بود هجوم ترکیه به عفرین تمرکز مبارزه با داعش را بر هم خواهد زد.

 

در همین رابطه خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت تصمیم نیروهای سوریه دمکراتیك نشان می‌دهد که آنها در برابر ترکیه در کنار ی.پ.گ قرار دارند. این خبرگزاری اخذ چنین تصمیمی را سخت و در نتیجه شدت حملات ترکیه به عفرین دانسته است.

 

خبرگزاری ای‌اف‌پی فرانسه هم در گزارشی نوشته است مبارزان کرد از جنگ با داعش بازمی‌گردند. ای‌اف‌پی می‌گوید نیروهای سوریه دمکراتیك در حالی به عفرین می‌روند که می‌دانند در عفرین کمکی از سوی امریکا دریافت نخواهند کرد.

 

از سویی روزنامه القدس العربی در خبری نوشته است ترکیه از ایالات متحده امریکا خواسته است اجازه ندهد نیروهای سوریه دمکراتیك از طریق منبج خود را به عفرین برسانند تا با نظامیان ترکیه بجنگند.

 

همچنین روزنامه شرق الاوسط تیتری با عنوان "تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات جنگی روسیه در سوریه" زده و نوشته که شورای امنیت سازمان ملل در مورد عدم اجرای آتش‌بس در سوریه تشکیل جلسه می‌دهد. طبق اعلام این روزنامه در واشنگتن در مورد استفاده از گزینه نظامی و مداخله خارجی علیه حکومت سوریه صحبت می‌شود.