''ترکیه کروناویروس را همچون اسلحه‌ای علیه شمال و شرق سوریه به کار می‌گیرد''

هدیه یوسف از جامعه بین المللی درخواست نمود که به منظور توقف حمله به مناطق شمال-شرق سوریه بر دولت ترک فشار وارد کنند. هدیه یوسف در این رابطه اعلام کرد که گزینه آنها در مقابل حملات ارتش ترکیه مقاومت است.

در زمانیکه تمامی جهان با مبارزه خود علیه ویروس کرونا مشغول است و خواستار آتش بس طرف‌های درگیر در سوریه شده است، ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن حملات خود را به مناطق شمال-شرق سوریه همچنان ادامه می‌دهند.

در رابطه با تداوم حملات ارتش اشغالگر ترک و گروه‌های وابسته به آن و عدم پایبندی به فراخوان‌های آتش بس، هدیه یوسف عضو شورای هماهنگی کنگره ستار با خبرگزاری هاوار نیوز گفتگو کرد.

هدیه یوسف در ابتدای سخنان خود با خاطرنشان کردن تدابیر اتخاذ شده از سوی خودمدیریتی به منظور عدم شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: خودمدیریتی شمال-شرق سوریه به منظور حفاظت منطقه از ویروس کرونا و علیرغم امکانات کم، توانسته است تدابیر لازم را اتخاذ کند. هدیه یوسف در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما می‌توانیم از خلقمان در مقابل ویروس کرونا محافظت کنیم اما نمی‌توانیم تداوم آتشباری ترکیه را بر ساکنان منطقه ممنوع کنیم.

نقض قوانین بین‌المللی از سوی ترکیه

هدیه یوسف با اشاره به اینکه دولت ترکیه تمامی تصمیمات و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است براین باور است که: دولت ترک با حملات خود قوانین و معاهدات بین‌المللی را نقض کرده است، دولت ترک به مناسبت‌های دیگری نیز به این گونه اقدامات دست زده است و در لیبی و شمال شرق سوریه این قوانین را نقض کرده است. هدیه خاطرنشان ساخت که ترکیه با سلاح‌هایی به شمال-شرق سوریه حمله می‌کند که تبهکاران آن را در اختیار ندارند.

ارتش اشغالگر ترگ مستقیما مناطق غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد

هدیه یوسف در ادامه سخنان خود با اشاره به حملات کانتون شهبا اظهار داشت: ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن، هر روز کانتون شهبا را توپ باران کرده و در حملات اخیر نیز از سلاح‌های سنگینی استفاده کردند که تبهکاران چنین سلاح‌هایی را در اختیار ندارند. ارتش ترک مستقیما مناطق کانتون شهبا را که مملو از جمعیت است توپ‌باران کرده و در نتیجه آن غیر نظامیان شهید و مجروح شده‌اند. هدیه یوسف با تاکید بر وظایف و مسئولیتهای اتحادیه اروپا، سازمان ملل و گروه‌های دیگر خواستار نشان دادن واکنش مجامع بین‌المللی و فشار برای توقف حملات دولت ترک شد.

ترکیه تلاش می‌کند پندمی کرونا را وارد منطقه شمال-شرق سوریه کند

هدیه یوسف عضو شورای همماهنگی کنگره ستار اظهار داشت که دولت ترک تلاش می‌کند که ویروس کرونا را وارد مناطق شمال-شرق سوریه نماید. اطلاعاتی در دست داریم که دولت ترک تلاش می‌کند افرادی را مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند را به مناطق کانتون عفرین، گری‌سپی و سریکانی نماید.

هدیه یوسف خاطرنشان ساخت که دولت ترک موازین حقوق بشری را رعایت نکرده و هیچگونه واکنش جدی را در مقابل ویروس کرونا از خود نشان نداده است. از طرف دیگر تلاش می‌کند تا این ویروس را به منظور دستیابی به اهداف خود و علیه ساکنان شمال-شرق سوریه و کوردستان و زندانیان سیاسی به کار گیرد.

هدیه یوسف سکوت جامعه جهانی را نیز در مقابل حملات ترکیه مورد انتقاد قرار داده و خاطرنشان نمود که با تداوم سکوت مجامعه جهانی، حملات ارتش اشغالگر ترک علیه غیر نظامیان در روژآوا ادامه می‌یابد.

هدیه یوسف در خاتمه سخنان خود اظهار داشت که تنها راه ممکن در مقابل حملات دولت ترک مقاومت بوده و در این راه واکنش ما صرف مقاومت در مقابل این حملات است، ما از حق دفاع مشروع خود برخوردار بوده و خلق در سکوت مجامع جهانی مقاومت خود را ادامه می‌دهد.