تصمیمات اتاق بحران جزیر

اتاق بحران منطقه جزیر به منظور تسهیل تلاش‌های فرهنگی و بهداشتی تصمیمات جدیدی صادر کرد

اتاق بحران منطقه جزیر در رابطه با ممنوعیت رفت و آمد و اعمال تدابیری به منظور تسهیل برگزاری امور فرهنگی پیامی را منتشر نمود. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

"ممنوعیت رفت و آمد در مناطق شمال-شرق سوریه همچنان ادامه دارد، تهدید پندمی ویروس کرونا افزایش یافته است و سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده است که یک نفر بیمارستانی در شهر قامیشلو جان خود را از دست داده است. انتشار این خبر بدون هماهنگی با هیات سلامت و بهداشت بوده است. حاکمیت رژیم از انتشار اخبار مربوط به کرونا ممانعت می‌کند و این امر برای ما مایه نگرانی است و خطرهای فراوانی برای خلقمان در منطقه جزیر و تمامی مناطق شمال-شرق سوریه ایجاد می‌کند. مشاهده می‌کنید که سازمان سلامت جهانی و رژیم سوریه از نتایج انتشار این پندمی در منطقه ما مسئول هستند. به همین دلیل از ما خواسته میغشود که تدبیر لازم را در این رابطه اتخاذ کنیم. تاکید می‌کنیم که خودمدیریتی با تمامی نهادها و سازمانهای خود برای حفظ سلامت و کسب امکانات لازم برای مقابله با این بیماری در زمان ممنوعیت رفت و آمد تلاش می‌کند.

طبق مفاد تصمیمات اتاق بحران:

مغازه‌هایی که شامل لیست ممنوعیت‌‌ها نیستند و مکان‌هایی که مشمول تعمیر کمباین و ابزالات کشاورزی هستند، از ساعات صبح تا دم عصر می‌توانند باز بمانند.

مراکز تبدیل ارز می‌توانند در روزهای جمعه و شنبه باز بمانند.

از سوی اتحادیه پزشکان و کمیته سلامت، اجازه بازگشایی آزمایشگاهها و مراکز عکسبرداری صادر شود. غیر از دو آزمایشگاه و دو مرکز عکسبرداری با اشعه ایکس، که به قامیشلو اختصاص یافته‌اند، باید در تمامی مناطق دیگر صرفا یک آزمایشگاه و یک مرکز عکسبرداری وجود داشته باشد."

اتاق بحران در پایان این بیانیه از تمامی ساکنان شمال-شرق سوریه درخواست کرده است که طبق تصمیمات صادر عمل کرده و اظهار داشته است که کسانی که طبق این تصمیمات رفتار نکنند با مجازاتهایی روبرو می‌شوند.