جنبش جامعه دمکراتیک: بازیگران بین‌المللی سوریه، مرز ترکیه را مشخص کنند

جنبش جامعه دمکراتیك موسوم به "تَو-دَم" در رابطه با تهدیدهای ترکیه در مورد عفرین از نیروهای بین‌المللی خواسته است مرزی برای ترکیه مشخص کنند.

جنبش جامعه دمکراتیك موسوم به "تَو-دَم" در رابطه با تهدیدهای ترکیه در مورد عفرین از نیروهای بین‌المللی خواسته است مرزی برای ترکیه مشخص کنند.

 

جنبش جامعه دمکراتیك در بیانیەای با تأکید بر حق همەی شهروندان سوریه برای برخورداری از آزادی، امنیت و عدالت گفته است که در شمال سوریه برای ایجاد یک نظام مبتنی بر ارزش‌های دمکراتیک تلاش شده است.

 

در این بیانیه تأکید شده برخی حکومت‌ها که در جنگ داخلی و خونریزی‌های سوریه دست داشتند اکنون نیز در پی عملی سا‌زی نقشەهای دیگری هستند که کاملا بر خلاف منافع مردم سوریه است.

 

تو-دم از جمله به توافق ایران و ترکیه در زمینه دشمنی با کردها اشاره کرده و می‌گوید طرفین با وجود ادامه اختلافات از دوره امپراتوری عثمانی و صفوی اما در این مورد اشتراک نظر دارند.

 

این بیانیه با اشاره به نشست سوچی، به امتیازدهی ترکیه برای چشم‌پوشی ایران و روسیه از اقدامات آن در سوریه پرداخته و می‌افزاید: "پس از نشست سوچی، هواپیماهای جاسوسی ترکیه در آسمان عفرین به پرواز درآمدند که به معنای اعلام جنگ تلقی می‌شود. این اقدام بر خلاف قوانین بین‌المللی بوده و باید توجه داشت که ترکیه بدون هیچ دلیلی در صدد کشتار غیرنظامیان در شمال سوریه است."

 

جنبش جامعه دمکراتیك با اعلام آنکه برای خشکاندن ریشەهای تروریسم و تثبیت یک نظام دمکراتیك مصمم هستند، از بازیگران بین‌المللی در سوریه نیز خواسته است مرز مشخصی برای تهدیدهای ترکیه در منطقه معین کنند.

 

تو-دم در ادامه به نبردهای دلاورانه در کوبانی و رقا و مناطق دیگر در برابر داعش و گروههای افراطی پرداخته و تأکید کرده است این مردم از پروژه دمکراتیك خود و البته از عفرین با تمام وجود دفاع خواهند کرد.