خاتمه اقدامات لازم برای مستند کردن زنان شرکت کننده در صفوف داعش

رهبری خودمدیریتی شمال-شرق سوریه اعلام نمود که خودمدیریتی و دستگاههای اطلاعاتی متخصص با در نظر داشتن احترام به حقوق بشر و معیارهای حقوق بین‌الملل تلاش می‌کنند اطلاعات مرتبط به زنان شرکت کننده در صفوف داعش را که در کمپ هولی ساکن هستند مستند نمایند

خودمدیریتی شمال-شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای در این رابطه اعلام نمود:

خودمدیریتی شمال-شرق سوریه مجموعه اقدامات خود برای ایجاد آرامش و ثبات و صلح بین‌المللی از طریق نیروهای سوریه دمکراتیک و نیروهای امنیت داخلی و با همکاری نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش در ۱۰ ژوئن نسبت به مستند نمودن اطلاعات مرتبط به زنان داعشی در کمپ هولی که خود را مهاجرین عنوان می‌کنند، آغاز کردند. به این علت که شمار فراوانی از اعضای تروریست داعش و فرندان آنها در این کمپ حضور دارند، حس مسئولیت‌‌پذیری ما به منظور تامین امنیت و ممانعت از اقدامات تروریستی در سطح منطقه و سطح جهانی این اقدام آغاز شده است.

یکی دیگر از اهداف این اقدام بهبود وضعیت انسانی و وضعیت زندگی افراد ساکن در این کمپ برای اطلاع دولت‌هایی است که شهروندان آن ها در این کمپها حضور دارند. همچنین یکی دیگر از اهداف مستند‌سازی اسامی و فعالیت این زنان داعشی، یافتن راه حلی مناسب برای وضعیت نابسامان کمپ است که شمار فراوانی زن و کودک را در خود جای داده است.

در این چارچوب خودمدیریتی شمال-شرق سوریه و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی متخصص، با ضبط و مستندسازی مدارک و با در نظر داشتن احترام به حقوق بشر و معیارهای حقوق بین الملل تلاش می‌کنند اطلاعات مرتبط به زنان شرکت کننده در صفوف داعش را که در کمپ هولی ساکن هستند تکمیل کرده و مستند نمایند. این اقدامات بدون هیچگونه اجباری انجام شده و بدون هیچ مشکلی خاتمه یافته‌اند.