خودمدیریتی عفرین: بازگشت آوارگان به عفرین و امنیت جانی آنان را ضمانت کنید

خودمدیریتی کانتون عفرین و مسئولان کمپ "برخودان [مقاومت]" در شهبا از افکار عمومی و سازمان ملل خواستند تا ضامن بازگشت آنان به عفرین باشند و امنیتشان را بپذیرند.

خودمدیریتی کانتون عفرین و مسئولان کمپ "برخودان [مقاومت]" در شهبا از افکار عمومی و سازمان ملل خواستند تا ضامن بازگشت آنان به عفرین باشند و امنیتشان را بپذیرند.

 

بیانیه از سوی مسئولان کمپ "برخودان"، نورشن حسین به زبان کردی و جیهان محمد به زبان عربی قرائت شد.

 

در بیانیه آمده است:

"پس از همپیمانی چرکین مابین دولت فاشیست ترک و روسیه منفعت‌پرست، با همکاری گروههای تبهکار داعش-القاعده و عناصر موسوم به اپوزیسیون سوریه و همچنین سکوت جهانی، کانتون و شهر عفرین در مقابل چشمان جهانیان اشغال شد و صدها هزار نفر از غیرنظامیان مجبور به کوچ از خاک خود شدند و در شرایطی طاقت فرسا بسر می‌برند. عناصری که نام ارتش آزاد را یدک می‌کشند در شهر عفرین اقدام به دزدی، غارت، تهدید و سرقت اموال ساکنان عفرین کرده و معترضان را می‌کشند. دولت تورانی و اشغالگر ترک هم خواهان تغییر بافت جمعیتی و نسل کشی در عفرین و تحمیل رژیم غیرمشروع خود در خاک سوریه و بر خلق عفرین است.

 

خلق قهرمان عفرین طی ۵٨ روز مقاومت تاریخی را علیه هواپیماهای جنگنده ناتو و تمام ابزارالات جنگی به انجام رسانده و قتل‌عام وحشتناکی بر آنان اعمال شد، در پایان صدها هزار نفر برای نجات از قتل‌عام مجبور به ترک مرکز شهر و اسکان در منطقه شهبا و دهها هزار نفر در نوبول و زهرا نمودند. اما این خلق همچنان بر مقاومت اصرار دارد و در اعلام وفاداری به شهیدان خواهان بازگشت به عفرین و آزادی خاک خود است و اکنون هم در خطر حملات فراوان قرار گرفته است.

 

بر این مبنا همچون خودمدیریتی کانتون عفرین و ساکنان کمپ برخودان از افکار عمومی و سازمان ملل می‌خواهیم که به سکوت بین‌المللی پایان دهند و ضمن اذعان به جنایت‌های رژیم حاکم ترکیه و تبهکاران وی در عفرین، ضمانت بازگشت فوری خلق عفرین به خانه و كاشانه و همچنین زندگی امن ساکنان در مقابل نسل‌کشی را برعهده گیرند. از خلق آواره عفرین صیانت کنند و کمک‌های بشردوستانه را همچون وظیفه اخلاقی و انسانی برای خلق ارسال کنند. از سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشر و پزشکان بدون مرز هم می‌خواهیم که ضمن دیدار از مردم آواره، وضعیت سلامتی هزاران غیرنظامی را از نزدیک مشاهده نموده، وظیفه انسانی خود را به انجام رسانند"