خودمدیریتی عفرین:"رودر روی رژیم ترکیه ایستادگی می‌کنیم"

شورای خودمدیریتی دمکراتیک کانتون عفرین در رابطه با تهدیدهای رژیم ترکیه به آنکارا هشدار داد:"نیروی آن را داریم و پاسخی درخور می‌دهیم"

شورای خودمدیریتی دمکراتیک کانتون عفرین در رابطه با تهدیدهای رژیم ترکیه به آنکارا هشدار داد:"نیروی آن را داریم و پاسخی درخور می‌دهیم"

 

در بیانیه کتبی خودمدیریتی عفرین آمده است:"مدتی است که مسئولان رژیم ترکیه زبان به تهدید عفرین بازکرده و بر حملات لفظی خود می‌افزایند. با استفاده از رسانه‌های وابسته به خود اقدام به تهدید خلق ما و آغاز جنگ روانی نموده‌اند. بهانه قرار دادن جنگ با ترور برای مشروعیت بخشی به اشغال خاک سوریه هدف آنهاست."

 

خودمدیریتی عفرین در ادامه به افزایش تحرکات ارتش ترکیه همزمان با تهدید‌های مسئولان آنکارا اشاره کرده و توپباران مناطق عفرین در راستای ایجاد دلهره بین ساکنان صورت می‌گیرد.

 

در بخشی دیگر از بیانیه به پیروزی سیستم فدرالیسم دمکراتیک در شمال سوریه و فتنه‌های رژیم ترکیه برای ضربه زدن به این دستاورد اشاره شده است.

 

بیانیه می‌افزاید:"همچون ریاست مجلس خودمدیریتی کانتون عفرین مواضع آشکار خود را در برابر تهدید و شانتاژ‌ای رژیم ترکیه اعلام می‌داریم. هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه نظامی پاسخ‌های درخوری [به هر حمله] می‌دهیم. توانایی روبرو شدن با حمله اشغالگرانه رژیم ترکیه را دارا هستیم. نیروهای ما توانایی خود را در جنگ علیه ترور به اثبات رساندند و مناطق وسیعی از سوریه را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کرده‌اند."

 

مجلس خودمدیریتی در پایان از جامعه جهانی و نیروهای بین‌المللی خواست تا به سکوت در قبال اعمال رژیم ترکیه پایان داده و مرزی را برای رفتارهای غیرمشروع ترکیه تعیین کنند.