در غیاب کُردها، اجلاس آستانه بازهم بدون نتیجه به پایان رسید

روسیه اعلام کرد که کنگره خلق‌های سوریه در هجدهم ماه جاری میلادی /٢٧ آبانماه برگزار خواهد شد. همچنین زمانی برای ادامه گفتگوها در کنفرانس‌های ژنو و آستانه تعیین شده است

اجلاس آستانه که با هدف تعویض اسرای جنگی سوریه در پایتخت قزاقستان آغاز بکار کرده بود دیروز بدون نتیجه به پایان رسید. پس از این اجلاس روسیه اعلام کرد که کنگره خلق‌های سوریه در هجدهم ماه جاری میلادی /٢٧ آبانماه برگزار خواهد شد. همچنین زمانی برای ادامه گفتگوها در کنفرانس‌های ژنو و آستانه تعیین شده است.

 

اجلاس آستانه با هماهنگی ایران، ترکیه و روسیه دیروز بدون دستیابی به نتیجه به پایان رسید. قرار بود مقامات دولتی سوریه و گروههای مخالفت آن به توافقی برای رسیدگی به وضعیت اسرا و زندانیان و مفقودین جنگ برسند. تعداد اسرا و مفقودین جنگ به دهها هزار تن می‌رسد.

 

پس از پایان اجلاس آستانه، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که هجدهم ماه نوامبر امسال در شهر سوچی- روسیه کنگره خلق‌های سوریه برگزار می‌شود.

 

سی و سه حزب و جریان سیاسی به این کنگره دعوت شدەاند. از جمله کردهایی که پیش از این با فشار ترکیه به مذاکرات در مورد سوریه دعوت نمی‌شدند نیز در این فهرست قرار دارند.

 

بدران چیا از مشوران در فدراسیون دمکراتیك شمال سوریه گفته است که روسیه از آنها برای شرکت در کنگره خلق‌ها دعوت کرده است. او این اقدام را مثبت دانسته است