دولت ترکیه از بمبهای فسفر و ناپالم استفاده کرده است

یکی از اعضای شورای مدیریت جامعه‌ی دمکراتیک (تَو-دَم) تاکید کرد، دولت ترکیه در حملات اشغالگرانه‌ی خود علیه روژوای کوردستان مرتکب جنایات جنگی شده است

   فوزا یوسف عضو شورای مدیریت تو-دم در یک برنامه‌ی تلویزیونی در ژن تی‌وی در مورد اشغالگری و قتل‌عام دولت ترکیه اعلام کرد، انعقاد قرارداد آتش بس از طرف ق.س.د به عنوان قدمی در راه پایان دادن به جنگ و قتل‌عام پذیرفته شد. وی گفت، "خودمدیریتی دمکراتیک همیشه به دنبال راه حلی صلح آمیز است، اما دولت ترکیه همیشه طرفدار جنگ بوده و آن را انتخاب کرده است."

   یوسف اعلام کرد، در سریکانی و گریسپی چندین هموطن غیرنظامی قتل‌عام شده‌اند و جنایت جنگی انجام شده است. وی در مورد آتش‌بس گفت، "برای متوقف کردن این جنایات، آتش بس اقدام مهمی است. علی رغم آنکه باور نداریم که دولت ترکیه پایبند آن باشد، اما ما به آن پایبند بوده و هر چه از ما خواسته شده انجام داده‌ایم. اما دولت ترکیه و تبهکارانش پایبند نبوده و به حملاتشان ادامه می‌دهند. دولت ترکیه می‌خواهد تحت نام آتش‌بس به حملاتش به غیرنظامیان ادامه دهد. هم زمان خواست از فشارهای آمریکا و افکار عمومی جهان بر ترامپ بکاهد. در حال حاضر علیه اردوغان و ترکیه نارضایتیهای جدی وجود دارد."

داعش اکنون با نام دیگری کار می‌کند

   یوسف یادآور شد که به دلیل جنگ خلق آواره شده است. وی گفت، "آنهایی که آواره شده‌اند در جاهای دیگری مستقر شده‌اند. برای سکونت دادن به صدها هزار تن از اهالی گریسپی و سریکانی کمپهایی ایجاد شده است. در حال حاضر که فصل زمستان نزدیک می‌شود مشکلات جدی ایجاد می‌شود،"

​​​​​​​   وی همچنین اعلام کرد، سخنان ترامپ راه را برای پاکسازی نژادی توسط ترکیه باز می‌کند. باید خلقمان با ضمانت بین‌المللی به خانه‌های خود بازگردند. اسلحه‌هایی که اردوغان علیه زنان و کودکان استفاده می‌کند، مشخصند و سبب ایجاد فاجعه‌ای انسانی شده‌اند. در چهارچوب آن ماده‌هایی که در موردش گفتگو شده، باید تبهکاران از منطقه خارج شوند. در غیر اینصورت هم وطنان نمی‌توانند به خانه‌هایشان بازگردند. اکنون داعش در اینجا با نام دیگری فعالیت می‌کند. ارتش ترکیه و تبهکارانش در این منطقه مانند داعش آموزش می‌بینند.

​​​​​​​   یوسف اظهار داشت، اکنون در سریکانی داعش با یک نام دیگر فعالیت می‌کنند و مستقر می‌شوند. با خشونت بسیار با شهروندان برخورد میکنند. خانه و اموال شهروندان را تصاحب می‌کنند و در محل مستقر شده‌اند. پس از آنکه ق.س.د منطقه را تخلیه کرد اکنون پاکسازی نژادی هم آغاز شد. آن نیروهایی که میانجی شدند بروند و با چشمان خود وضعیت را ببینند. از فسفر سفید و بمبهای ناپالم استفاده شده است. قتل‌عام آشکار انجام می‌شود.

​​​​​​​   فوزا یوسف در مورد تحقیقات در زمینه‌ی جرایم انجام شده اعلام کرد، در این زمینه پرونده‌ای آماده شده است و کمیسیونی تاسیس شده است. وی گفت، "این کمیسیون به مکانهای لازم رفته و در مورد این درخواستها تحقیق می‌کند و مبارزات قانونی ادامه خواهند داشت. ما همان طور که وظایف قانونیمان را انجام می‌دهیم به همان شیوه نیز مبارزات دفاع حقوقی نیز ادامه خواهد داشت."