دولت ترکیه و تبهکارانش خود را برای قتل‌عام جدید آماده می‌کنند

کمیته‌ی مدیریت کمپین "زنان مدافع روژاوا هستند" اعلام کرد، دولت ترکیه و تبهکارانش خود را برای قتل عامی دیگر آماده می‌کنند.

   کمیته‌ی مدیریت "زنان از روژاوا محافظت می‌کنند" بیانیه‌ای منتشر کرده و به توطئه و اشغالگری دولت ترکیه در شمال و شرق سوریه اشاره کردند. همچنین اعلام کردند، توافق میان ترکیه و آمریکا به معنی پاکسازی اتنیکی در شمال و شرق سوریه است. مدرک هم ادامه‌ی حملات و کشتار دولت ترکیه است. به ویژه ارتش ترکیه و تبهکارانش النصره و داعش، در مناطق تل تمر و کوبانی شهروندان را محاصره کرده و آنها را توپ باران کردند. در نتیجه بیشتر از ۲۰۰ غیر نظامی شهید شدند. همچنین صدها تن زخمی و هزاران تن آواره شدند.

"دولت ترکیه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است"

   در این بیانیه همچنین آمده است، دولت ترکیه از سلاح شیمیایی استفاده کرده و زخمهای ایجاد شده بر بدن تعدادی از شهروندان به وضوح نشان می‌دهد که دولت ترک از سلاح شیمیایی و فسفر سفید استفاده کرده است. علی رغم همه‌ی اینها دولت ترکیه و تبهکارانش نتوانسته‌اند مقاومت زنان و خلقهای روژاوا را بشکنند. تا زمانی که حملات اشغالگرانه و پاکسازی اتنیکی ادامه داشته باشد، حمایت زنان کوردستان و جهان از مقاومت روژاوا بیشتر خواهد شد.

"هرگز حتی برای یک لحظه هم به آتش‌بس عمل نکرده‌اند"

   در این بیانیه همچنین به توافق میان آمریکا و ترکیه برای آتش‌بس اشاره شده است و آمده است، از لحظه‌ای که آتش‌بس اعلام شد، آنها حتی برای لحظه‌ای به آن پایبند نبودند. هیچ کس نمی‌داند در روزهای آینده چه رخ خواهد داد. اما مشخص است، دولت ترکیه و تبهکارانش برای جنگ و خونریزی تازه تدارک می‌بینند.

​​​​​​​   برای آنکه قتل‌عام و توطئه‌ها پایان یابند، به فعالیتهایمان ادامه خواهیم داد. به ویژه برای انجام نکاتی که در پایین به آن اشاره شده است، فشار بر شورای امنیت سازمان ملل، همه‌ی دولتها و سازمانهای مرتبط تا اقدامات لازم را انجام دهند.

- باید برای دفاع از خلق‌های شمال وشرق سوریه منطقه‌ی پرواز ممنوع ایجاد شود.

- باید دولت ترکیه فورا به حملات خود به شمال و شرق سوریه پایان دهد.

- در مورد پاکسازی اتنیکی و همچنین جنایت جنگی دولت ترکیه و تبهکارانش تحقیق انجام شود.