رسانه‌های ترکیه در عفرین واقعیت‌ها را وارونه بازتاب می‌دهند

یکی از کانال‌های خبری ترکیه طی گزارشی به تحریف واقعیت‌ها در عفرین پرداخته است، بدینگونه که سخنان یکی از شهروندان عفرینی را کاملا وارونه بازتاب می‌دهد.

یکی از کانال‌های خبری ترکیه طی گزارشی به تحریف واقعیت‌ها در عفرین پرداخته است، بدینگونه که سخنان یکی از شهروندان عفرینی را کاملا وارونه بازتاب می‌دهد.

 

کانال تلویزیونی 'هابار تُرک'، از نظرات یکی از شهروندان عفرین در رابطه با وضعیت عفرین در قبل و بعد از اشغال توسط دولت ترکیه گزارشی تهیه کرده است اما در گزارش خود نظرات این شهروند عفرینی را کاملا وارونه بازتاب می‌دهند.

گزارشگر تُرک با زبان ترکی از شهروند عفرینی سوال می‌‌پرسد و می‌گوید:" در وضعیت عفرین پس از ورود ارتش ترکیه و همپیمانانش در مقایسه با وضعیت آن پیش از ورود ارتش ترکیه چه تفاوتی ایجاد شده است؟ یعنی دیروز وضعیت چگونه بود و امروز چگونه است؟"

 

شهروند عفرینی نیز در پاسخ این سوال می‌گوید:" ما می‌خواهیم که نیروهای تبهکار عفرین را تَرک کنند. به دلیل اینکه ارتش آزاد سوریه در واقعیت ارتشی آزاد نیست. آنها دزد، آشوبگر و تروریست هستند. آنها اموال ما را به تاراج برده‌اند، به زنانمان تجاوز کرده‌اند به گونه‌ای که چند روز پیش به سه دختر ۱۵ ساله‌ی عفرین تجاوز کرده‌اند."

 

سپس مترجم تُرک سخنان این شهروند عفرین را اینچنین به زبان تُرکی ترجمه می‌کند:" ما افرادی را که عفرینی نیستند، نمی‌خواهیم و ی.پ.گ سازمانی‌ست که به اینجا تعلق ندارد. دلیل ورود ی.پ.گ به منطقه‌ی ما چیست؟ چرا به زنان ما تجاوز می‌کنند؟ ما نیروهای ی.پ.گ را نمی‌خواهیم، آنها از اهالی این منطقه نیستند."

 

همانطور که از ویدیوی گزارش معلوم است، هرکسی که زبان کُردی را بلد باشد به آسانی متوجه خواهد شد که پاسخ شهروند عفرینی در رابطه با اشغال عفرین، به کانال 'هابار تُرک' چیست؟

 

لازم به یادآوری ا‌ست که کانال هابار تُرک، کانالی وابسته به ارتش ترکیه می‌باشد و این اولین باری نیست که رسانه‌های ترکیه واقعیت‌ها را اینگونه وارونه جلوه می‌دهند.