رژیم ترکیه به تجهیز تبهکاران ادلب ادامه می‌دهد

آنکارا در حالی به تجهیز تبهکاران در ادلب ادامه می‌دهد که هر کدام از سوریه، روسیه و ایران در تدارک عملیات بازپس‌گیری این بخش از خاک سوریه هستند

آنکارا در حالی به تجهیز تبهکاران در ادلب ادامه می‌دهد که هر کدام از سوریه، روسیه و ایران در تدارک عملیات بازپس‌گیری این بخش از خاک سوریه هستند

 

یکی از سرکرده‌های تبهکاران وابسته به آنکارا در ادلب به رویترز گفته است که در مذاکره با مسئولان رژیم ترک گفته است:"آنها  قول حمایت کامل ارتش ترکیه در یک جنگ طولانی را داده‌اند."

 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دیکتاتور ترکیه نسبت به وقوع فاجعه انسانی در صورت وقوع جنگ در ادلب هشدار داده است. تجهیز تبهکاران در ادلب می‌تواند به رویارویی مستقیم بین رژیم ترکیه و روسیه که حامی اصلی دولت سوریه است بیانجامد. ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در نشست سه جانبه ایران- روسیه-ترکیه که جمعه (٧ سپتامبر -١۶ شهریور) در تهران برگزار شده بود در پاسخ به درخواست طیب اردوغان همتای ترک خود مبنی بر اعلام آتش‌بس در ادلب گفت که "آتش بس شامل گروههای تروریستی نمی‌شود" و به طعنه به اردوغان گوشزد کرده بود نماینده تروریست‌ها در این نشست [نشست تهران] شرکت نکرده است.

 

به نقل از منابع آگاه رژیم ترک طی روزهای گذشته مقادیر بسیار فراوانی از مهمات و موشک‌‌های گراد برای تبهکاران در ادلب ارسال کرده است.

 

به گفته سرکرده تبهکاران وابسته به آنکارا "این تجهیزات، سلاح‌ها و مهمات برای شورشیان این تضمین را می‌دهد که در یک جنگ فرسایشی منابع تسلیحاتی‌شان کاهش نیابد."

 

از سوی دیگر یکی دیگر از سرکرده‌های تروریست‌های وابسته به اردوغان گفته است:" مخالفان مهمات جدیدی دریافت می‌کنند. آن‌ها نیاز بیشتری به مهمات ندارند. (…) مقامات ترکیه اطمینان داده‌اند که برای مدت طولانی به‌اندازه کافی سلاح وجود دارد."

 

گزارش‌‌هایی هم از استقرار نیروهای ارتش ترکیه در برخی مناطق شمال حلب و شرق ادلب منتشر شده است.

 

ارتش سوریه در خط مقدم جبهه ادلب

حملات هوایی روسیه از یکسو و آتش توپخانه‌های نیروهای دولتی سوریه از سوی دیگر حاکی از آغاز عملیات بازپس‌گیری ادلب از چنگ تبهکاران است. گزارش‌ها حاکی از استقرار نیروهای دولتی سوریه در خط مقدم جبهه در این منطقه است. همزمان گزارش‌ها دال بر حرکت تبهکاران به سوی خط مقدم جبهه به دستور رژیم ترکیه است.