سیاست زمین سوخته در عفرین: ۱۱ هزار هکتار از جنگل‌های مناطق اشغالی طعمه حریق شد

دولت اشغالگر ترک پس از اشغال عفرین اقدام به نابود ساختن محیط زیست منطقه و سیاست زمین سوخته کرده است. تاکنون بیش از ۱۱ هزار هکتار از جنگل‌های عفرین در آتش‌سوزی نابود شده‌اند.

  دولت اشغالگر ترک در مارس ۲۰۱۸ عفرین را اشغال کرد و اقدامات ضد بشری و ضد اکولوژی آن‌ها تاکنون ادامه دارد.

  برپایه‌ی گزارش خبرگزاری هاوار در عفرین و روستاهای اطراف آن از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۱ هزار هکتار از مناطق جنگلی عفرین نابود شده‌اند.

  جنگل‌هایی که تاکنون به آتش کشیده شده اند عبارت اند از : کوه‌های ساری شین، خراب سماق، کوره، کومرشه،‌ سورکه، جرقا در منطقه‌ی راجو، همچنین تقریبا نیمی از جنگل‌ کوه‌های بافران، کلها هاوار، رشا اسیه، کوه‌های اطراف روستای روتا( کوه‌های دره‌ی جهنم)‌، رمدانا، گوردا در منطقه‌ی ماباتا؛ جنگل‌ روستاهای تَتَرا، حج حسنا، قازقلی، شیخ محمد و چولاضا در منطقه‌ی  جندرس؛ جنگل اطراف دریاچه میدانکی، جنگل‌های تترا، قصیری، قازقلی در جندرس و مساحت میان روستاهای گوبکا و سویا در ماباتا طعمه حریق شده‌اند.

  نوشان حسین عضو ریاست دسته‌ی شهرداری خلق در منطقه‌ی عفرین در این رابطه گفته است:‌ "دولت اشغالگر ترک و تبهکارانش سعی دارند دمگرافی منطقه‌ را از هر بعدی تغییر دهند، از کوچاندن اهالی، قتل و اعمال ننگین دیگر که لکه سیاهی بر پیشانی بشریت هستند."

  نورشان حسین در ادامه اعلام کرد؛"رژیم ترک و تبهکارانش از این موضوع آگاه هستند که اهالی شهبا مقاومت را پیشه کرده‌اند و بر ترور غلبه خواهند کرد. به همین دلیل رژیم ترک محیط‌زیست عفرین را به آتش می‌کشد و جنگل‌ها را نابود می‌کند."

  نورشان حسین در پایان سخنان خویش از تمامی سازمان‌های محیط زیست درخواست کرد علیه اعمال جنایت‌کارانه رژیم ترک علیه  محیط زیست و جنگل‌های عفرین وارد میدان شوند.