"غیر از مبارزانمان به هیچ نیروی دیگری اعتماد نداریم/ تا نفس آخر مقاومت می‌‌کنیم"

خلق کوبانی در مورد حملات دولت اشغالگر ترک می‌گویند: بجز مبارزان خود به هیچ نیروی دیگری اعتماد نمی‌کنیم. به گفته‌ی آنان طیب اردوغان به سرنوشت صدام حسین دچار می‌شود.

دولت ترک از نهم اکتبر همراه با تبهکارانش (داعش و النصره) به روژآوای کوردستان حمله کردند. شهروندان کوبانی در گفتگو با خبرگزاری فرات به حملات رژیم ترکیه واکنش نشان دادند.

سرنوشت اردوغان و صدام حسین یکی است

محمد محمود اهل کوبانی با یادآوری چگونگی مرگ صدام حسین گفت که سرنوشت اردوغان هم اینگونه خواهد بود. وی سپس گفت:"غیر از مبارزان خویش به هیچ نیروی دیگری اعتماد نداریم. آمریکا تاکنون مدعی بود که با ما همکاری و از ما حمایت می‌کند. اکنون هم روسیه همان چیزها را تکرار می‌کند. ولی ما به هیچ حکومتی اعتماد نمی‌کنیم. زیرا هر یک برای منافع خویش با ما رفتار می‌کنند. همچنانکه صدام حسین از سوی دولت‌ملت‌ها بزرگ شد و کوردها را با نسل‌کشی روبرو کردند امروز هم اردوغان را بزرگ می‌کنند و او را به قاتل کوردها تبدیل کرده‌اند. آنانی که صدام را پرورش داده، بزرگ کردند و سپس او را به دار آویختند همه یکی بودند. آنهایی که اردوغان را بزرگ کرده و او را هم خواهند کشت همانها خواهند بود.

دولت ترک تمام مبادی را زیرپا گذاشته است

محمد در ادامه گفت: آیا کوردها با دولت ترک چه کرده‌اند؟ آنکه در این سرزمین زندگی می‌کند نه دولت ترک بلکه ما هستیم. اما اردوغان با دست کوردها به حیات خود پایان می‌دهد. اردوغان به ملعبه‌ی دولتها مبدل شده و هر بار جایی را تهدید می‌کند. دولت ترک قتل‌عامهای فراوانی را بر کوردها، عرب‌ها و ارمنی‌ها اعمال کردند. حمله به آمبولانس و استفاده از اسلحه‌های ممنوعه در قوانین بین‌المللی قید شده است اما دولت ترک هیچ مرزی را به رسمیت نمی‌شناسد. در سریکانی از اسلحه‌های ممنوعه استفاده کرده و کودکان را سوزاندند، در سریکانی و در گریسپی پرستاران را در داخل آمبولانس‌ها به اسارت گرفتند و آنانرا وحشیانه به قتل رساندند."

توهم نوعثمانی بزودی از هم فرو می‌پاشد

محمد در پایان سخنان خود گفت: دولت ترک می‌گوید خواهان ایجاد منطقه امن است. منطقه امن را در کشور خود ایجاد ‌کنند. روزانه دهها زن و کودک مورد تعرض و کشتار قرار می‌گیرند. چرا برای امنیت آنان کاری نمی‌کند؟ تمام نیروهای بین‌المللی با مسئله روژاوا معامله کرده و کوردها را بر مبنای منافعشان مورد استفاده قرار می‌دهند. زمان کوتاهی به فروپاشی دولت نوادگان عثمانیها باقی مانده است."

 باید حملات را متوقف کنند

عمر شیخ احمد یکی از جوانان کوبانی می‌گوید:"به دلیل حملات هواپیماهای جنگنده ارتش ترک و تروریست‌هایش مجبور به ترک روستایمان شدیم. دولت ترک برای دومین بار تبهکارانش را به منظور اشغال خاکمان گسیل کرده است. سالمندان و افراد ناتوان برای دومین بار در وضعیت ناگواری قرار گرفته‌اند. دولت‌-ملت‌ها هم برای منافع خویش با مسئله خلق‌های این منطقه معامله می‌کنند. ما را ابزار دستیابی به منافع خود می‌‌دانند. ما خواهان زندگی شرافتمند و آزاد هستیم. دولت ترک علیه ما از اسلحه‌های شیمیایی استفاده کرد و کشورهای عضو ناتو هم همگی از این جنایت چشم‌پوشی می‌کنند. باید خوب بدانند تا آخرین نفسمان از خاکمان و شرفمان دفاع می‌کنیم."