ق.س.د در رابطه با تصمیم آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد

​​​​​​​فرماندهی کل نیروهای ق.س.د اعلام کرده است که جنگ علیه داعش به پایان نرسیده است و خروج نیروهای ائتلاف نتایج منفی را با خود بهمراه خواهد داشت

فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک- ق.س.د در رابطه با تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیروهایش از شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

در بیانیه آمده است:

"در زمانی که جنگ سنگینی را علیه تبهکاران داعش در آخرین مواضع آنان به پیش می‌بریم، همچنین در حال کشف و امحای خانه‌های تیمی داعش در مناطق آزاد شده هستیم، تصمیم کاخ سفید برای خروج نیروهای خود از شمال و شرق سوریه تأثیری منفی بر کارزار پایان دادن به ترور خواهد داشت. [این اقدام] از جنبه‌های نظامی و میدانی به تروریست‌ها و حامیان آنان کمک خواهد کرد.

 

ما به افكار عمومی اعلام می‌کنیم که جنگ پایان دادن به ترور هنوز به پایان نرسیده است. وجود داعش هنوز به پایان نرسیده است. اما این مرحله‌ای حساس و حیاتی است. لازم است هر کس بر تلاشهای خود در راین راستا بیافزاید. کمک‌های بیشتری از ائتلاف خواسته شود و درهمه جنبه‌ها برای تداوم جنگ مبارزان علیه تبهکاران داعش همکاری شود نه اینکه خود از منطقه خارج شوند. تصمیم به خروج از منطقه، مانع از پایان دادن ترور خواهد شد. همچنین آینده‌ای خطرناک را برای خلق‌های منطقه به دنبال خواهد داشت. آرامش و امنیت منطقه را با خطر مواجه می‌کند. چنین تصمیمی به خلا سیاسی و نظامی در منطقه منجر شده و خلق‌های ساکن را در چنگال نیروها و مخالفانشان به حال خود رها خواهد کرد."