ق.س.د در یک هفته ۴ هزار غیرنظامی را از چنگال داعش نجات داده‌اند

نیروهای ق.س.د در شبانه‌روز اخیر دست‌کم ٢ هزار و ۵٠٠ غیرنظامی را از چنگ داعش نجات دادند. در یک هفته اخیر تعداد نجات‌یافتگان به چهار هزار نفر رسیده است

تبهکاران داعش ساکنان غیرنظامی منطقه هیجن را همچون سپر انسانی مورد استفاده قرار می‌دادند. تعداد زیادی از این غیرنظامیان توسط نیروهای ق.س.د نجات یافتند. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دست‌کم ٢۶٠٠ غیرنظامی ساکن منطقه هجین به مناطق امن منتقل شدند.

از چنگ داعش فرار کرده و خود را به مناطق تحت کنترل ق.س.د می‌رسانند

غیرنظامیان برای آنکه به چنگال تبهکاران داعش اسیر نشوند شبانه از مناطق مسکونی خویش خارج می‌شوند، این شهروندان مناطق مین‌گذاری شده را طی کرده و خود را به مبارزان می‌رسانند.

غیرنظامیانی که از چنگ داعش فرار می‌کنند روزانه ١۵ تا ٢٠ کیلومتر را با پای پیاده طی می‌کنند. راهها اغلب مین‌گذاری شده‌اند و بسیاری از شهروندانی که در تلاش برای فرار از چنگ داعش بوده‌اند در انفجار میادین مین کشته و یا زخمی شد‌ه‌اند.

 

زخمی‌ها از سوی نیروهای ق.س.د تحت مداوا قرار می‌گیرند. ق.س.د نیازهای غذایی آنها را فراهم کرده و سپس آنان را به مناطق امن منتقل می‌کند.

 

در روزهای اخیر شهروندان بسیاری موفق به فرار از مناطق تحت اشغال داعش شده‌اند. روز گذشته یک هزار نفر توانستند از چنگال داعش نجات یابند. مرکز خبررسانی نیروهای ق.س.د در ١٧ ژانویه/ ٢٧ دی‌ماه طی اطلاعیه‌ای از نجات ٣٠٠ غیرنظامی دیگر خبر داده بود.