م.س.د: ناظران بین المللی باید به منطقه اعزام شوند

مجلس سوریه‌ دمکراتیک (م.س.د) در رابطه با نقض آتش بس توسط دولت ترکیه، بیانیه‌ای منتشر کرد. م.س.د اعلام کرد، آنکارا به آتش بس متعهد نیست.

   مجلس سوریه‌ دمکراتیک (م.س.د) در رابطه با نقض آتش بس توسط دولت ترکیه، بیانیه‌ای منتشر کرد. م.س.د اعلام کرد، آنکارا به آتش بس متعهد نیست.

   بیانیه‌ی م.س.د به شرح زیر می‌باشد:

   "بر اساس خواست و پذیرش نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک و با میانجیگری ایالات متحده‌ی آمریکا آتش بسی میان دولت ترکیه و نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک در مناطق میان عین عیسی و سریکانی اعلام شد. نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک نیز از ساعت ۲۲:۰۰ همان شب به آتش بس عمل کرده است. اما دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن به آتش بس متعهد نبوده و امروز صبح روستای ام‌الخیر که در جنوب شرق سریکانی واقع شده است را توپ باران کرده‌اند. در نتیجه‌ی این توپ باران ۵ مبارز نیروهای سوریه‌ی مکراتیک و تعدادی غیر نظامی شهید شدند. همچنین توپ باران مداوم مانع انتقال مجروحین و نجات غیرنظامیان شده است.

   ما به عنوان مجلس سوریه دمکراتیک، افکار عمومی جهان را مخاطب قرار داده و به آنها اعلام می‌کنیم که ما برای حفظ جان خلقمان و متوقف کردن آواره شدن آنها و مهاجرت، برای حفظ یکپارچگی خاک سوریه، آتش‌بس را پذیرفتیم.

   اما ارتش ترکیه و هزاران تبهکار وابسته به آن آتش‌بس را نقض کرده و به حملات خود ادامه می‌دهند. از اینجا ما از سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه عرب به ویژه آمریکا که میانجیگری و حامی آنهاست می‌خواهیم که به وظیفه‌ی خود عمل کنند و ناظران بین‌المللی را در مدت کوتاهی برای نظارت بر عمل به آتش بس به منطقه اعزام کنند. همچنین آتش بسی دائمی ایجاد کرده تا نیروهای اشغالگر ترکیه از منطقه عقب نشینی کنند. ارتش اشغالگر ترکیه و گروههای تبهکار وابسته به آن در منطقه قتل‌عام انجام می‌دهند، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه خویش بر این موضوع صحه گذاشته است. ما از همه‌ی شخصیتها و نیروها در سراسر جهان که از ما در مقابل حملات اشغالگران حمایت کردند، سپاسگذاری می‌کنیم. همچنین از آنها می‌خواهیم تا به حمایتهای خود ادامه دهند تا رژیم اشغالگر ترکیه به اهداف خود نرسد.

   همچنین ما خاطرنشان می‌کنیم که بهترین راه برای پایان دادن به بحران سوریه، حمایت سازمان ملل از دیالوگ حقیقی و قدم بر داشتن در مسیر چاره‌یابی سیاسی و تصمیمات بینالمللی مشروع است."