مبارز فرانسوی ی.ب.ش: مبارزان روژاوا از آحاد جامعه محافظت می‌کنند

سرهات بایا از فرانسه به شنگال آمد و به مبارزان یگانهای مقاومت شنگال ملحق شد. این مبارز اکنون در عملیات تندباد جزیره علیه داعش می‌جنگد

سرهات بایا از فرانسه به شنگال آمد و به مبارزان یگانهای مقاومت شنگال ملحق شد. این مبارز اکنون در عملیات تندباد جزیره علیه داعش می‌جنگد

 

بایا شش ماه پیش به شنگال آمد و به مبارزان ی.ب.ش پیوست. پس از جنگ علیه داعش از بازگشت میهن چشم‌پوشی کرد، به شمال سوریه رفت و در عملیات تندباد جزیره شرکت نمود. این مبارز اکنون در جبهه دیرالزور علیه تبهکاران داعش می‌جنگد و می‌گوید:"فارغ از باورداشت‌ها و تعلق‌های نژادی هر فرد، ی.پ.گ از تمام جامعه بدون تبعیض محافظت می‌کند."

این مبارز فرانسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات اظهار کرد:"کمک به ایزدی‌ها برای من هم وظیفه بود و هم مایه افتخار. ایزدی‌ها در حملات وحشیانه داعش متحمل هزینه‌های گزافی شدند من همچون فردی اینترناسیونالیست می‌بایست به وظایف خود در قبال خلق ایزدی عمل کنم."

 

بازگشت به میهن را معلق گذاشت

سرهات بایا در رابطه با حضور خود در عملیات تندباد جزیره گفت:"حین انجام مسئولیت‌ در شنگال رفقای من از عملیات آزادسازی رقا برگشتند. آنان بر من تأثیر بسیاری گذاشتند. من تصمیم گرفتم که در روژاوا بمانم و در جبهه دیرالزور علیه داعش بجنگم. بسیار خوشحالم که در این مبارزه جای گرفته‌ام و رفقای ی.پ.گ را دوست دارم."

 

سرهات بایا در پایان گفت:"همچون یک مسیحی از مصائبی که داعش بر ایزدیها و خلق‌های دیگر منطقه تحمیل کرد آگاهم، ی.پ.گ از عرب‌ها و کردها و دیگر اقلیت‌ها در منطقه حمایت می‌کند. به حقوق زنان احترام می‌گذارد. انسان‌های جسوری را که اینجا دیدم هیچگاه فراموش نخواهم کرد. برای من جای خوشبختی است که دوشادوش کردها علیه داعش جنگیده‌ام."