مجلس سوریه دمکراتیک: تاکید بر مقاومت

مجلس سوریه دمکراتیک به مناسبت سالگرد استقلال سوریه بیانیه‌ای را منشتر کرده و با اشاره به اهمیت این روز، تایید نمود که در این روزها باید با روح مقاومت، دومین استقلال سوریه نیز کسب شود، همچنین راه‌حلی سیاسی برای تنش‌ها و جنگ‌های سوریه یافته شود.

١٧ آوریل ١٩۴۶ مصادف با خروج نیروهای فرانسوی از سوریه و استقلال این کشور است. به مناسبت ٧۴مین سالگرد خروج نیروهای فرانسوی از سوریه، مجلس سوریه دمکراتیک بیانیه‌ای را منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

در زمانیکه سوریه و جهان با بحران و مصیبت کرونا مواجه شده است، ما به عنوان مجلس سوریه دمکراتیک هفتادوچهارمین سالگرد خروج فرانسه از سوریه را به یاد می‌آوریم؛ در زمانیکه به دلیل حملات ارتش ترک به مناطق شمال-شرق سوریه بیش از نیمی از خلق سوریه در خارج از موطن و خانه‌های خود به سر می‌برند، تمامی زیر‌ساخت‌های این کشور تخریب شده است، غیر‌نظامیان اواره شده‌اند و خانواده‌های تبهکاران در خانه‌های غیر نظامیان آواره در مناطقی مانند عفرین، گری سپی و سریکانی ساکن شده‌اند، تغییر دموگرافی منطقه و تصرف اموال و دارایی‌های غیرنظامیان را نیز به یاد آورد.

از یک طرف پندمی کرونا تنش و بحران سوریه را عمیق‌تر کرده است. پندمی در بعد سیاسی نیز مورد استفاده قرار گرفته است، ارسال کمک‌های بین‌المللی، منطقه‌ای برای بیش از ۵ میلیون نفر ممنوع شده است. رژیم آنکارا اقتدار خود را بر خلق سوریه و خلق‌های شمال-شرق سوریه اعمال کرده و با نادیده گرفتن نیت‌مند، تهدیدهای مداوم و آشکاری را بر تمامی شمال-شرق سوریه از طریق گروه‌های تروریست و تبهکاران، همانگونه که در ادلب انجام داده است، پیگیری می‌کند. همچنین ترکیه نیز  با مسئله پناهندگان و تروریستها شانتاژ کرده و پلی را برای ترور ایجاد کرده است تا تمامی منطقه از شمال سوریه تا غرب لیبی را تهدید کند.

مجلس سوریه دمکراتیک نیز به این مناسبت از تمامی خلق‌های سوریه می‌خواهد تا مبارزه را ادامه داده و در راه دست‌یابی به راه‌حل و استقلال تلاش کنند. همچنین باید تمامی شهروندان سوریه با تمامی عناصر شکل‌دهنده آن، اتنیکی، ملی، دینی و مذهبی مسئولیتهای خود را به جای آورده و برای گذار از موقعیت کنونی تلاش کنند. اکنون در وضعیت دشواری قرار داریم که از شرایط ٧۴ سال پیش نیز دشوارتر است. به همین دلیل لازم است که با روحی مبارزه‌طلبانه دومین استقلال خود را کسب کنیم، برای تنش‌ها و بحران‌های سوریه راه حلی یافته و سوریه‌ای غیر متمرکز و دمکراتیک را بر اساس قطعنامه ٢٢۵۴ تاسیس کنیم.