مشخصات پنج مبارز جانباخته ی.پ.گ اعلام شد

مرکز اطلاع‌رسانی یگانهای مدافع خلق با صدور اطلاعیه‌ای اسامی پنج تن از مبارزان جانباخته را که در عملیات آزادی رقا و گرباد جزیره به شهادت رسیده‌اند منتشر کرد، یکی از مبارزان جانباخته فردنیکر ...

مرکز اطلاع‌رسانی یگانهای مدافع خلق با صدور اطلاعیه‌ای اسامی پنج تن از مبارزان جانباخته را که در عملیات آزادی رقا و گرباد جزیره به شهادت رسیده‌اند منتشر کرد، یکی از مبارزان جانباخته فردنیکر گاورگاس دمونکهاو " گابار لگونار " با تابعیت فرانسوی است

 

مرکز اطلاع‌رسانی یگانهای مدافع خلق در این اطلاعیه اعلام کرده که این مبارزان در نبردهای روزهای ٧ الی ٢٣ در شمال سوریه به شهادت رسیده‌اند.

 

در ادامه آمده است که شورای نظامی دیرالزور با همکاری نیروهای سوریه دمکراتیک علی‌رغم حملات رژیم سوریه مناطق بسیاری را از چنگال تبهکاران داعش آزاد نموده‌اند و هزاران غیرنظامی را نجات داده‌اند.

 

ی.پ.گ در بخشی دیگر از اطلاعیه از تداوم درگیری با تبهکاران داعش سخن به میان آورده است.

یگانهای مدافع خلق از مبارز فرانسوی خود به نام گابار تجلیل کرده که در سال ٢٠١۶ به صفوف مبارزان انقلاب روژاوا پیوسته بود و در نبردهای شداد و منبج جای گرفته است. به نقل از اطلاعیه ی.پ.گ "پس از آنکه در نبرد آزادسازی منبج زخمی شد با اراده‌ای مستحکم‌تر در مبارزه علیه تبهکاران داعش برای آزادی رقا مشارکت نمود."

گابار وصیت کرد که پس از شهادت در روژاوا به خاک سپرده شود

ی.پ.گ در بخش دیگری از اطلاعیه خود به وصیت‌نامه شهید گابار می‌پردازد که در آن آمده است:"در صورتی که به شهادت رسیدم مرا در خاک روژاوا به خاک بسپارید" و اینگونه در نبردهای روز هفتم سپتامبر / ١۶ شهریور در نبرد سهمگین با تبهکاران داعش در مرکز شهر رقا زخمی شد و تا آخرین نفس به مقاومت قهرمانانه خود ادامه داد و به کاروان شهدا ملحق شد.

 

ی.پ.گ در پایان ضمن اعلام مشخصات شهدا بر وفاداری به آرمانهای شهدا تأکید نموده است.

 

اسامی شهدا از این قرار است:

برخودان مش با کد سازمانی برخودان حسکه، زمان و مکان شهادت: ١ مهرماه ١٣٩۶/ ٢٣ سپتامبر ٢٠١٧ – رقا

مسعود دوراک با کد سازمانی دلگش بوتان، زمان و مکان شهادت: ٢٨ شهریور ١٣٩۶/ ١٩ سپتامبر ٢٠١٧ – شداد

فردنیکر گاورگاس دمونکهاو با کد سازمانی گابار لگونار، زمان و مکان شهادت: ١۶ شهریور ١٣٩۶/ ٧ سپتامبر ٢٠١٧ – رقا

علا تفهیم دحام با کد سازمانی مظلوم حسکه، زمان و مکان شهادت: ٢٩ شهریور ١٣٩۶ / ٢٠ سپتامبر ٢٠١٧- شداد

سیابند ناصر با کد سازمانی خبات دیرک، زمان و مکان شهادت: ٢۵ شهریور ١٣٩۶/ ١۶ سپتامبر ٢٠١٧- دیرالزور