هشدار جنبش دمکراتیک به مزدورها و فریب‌خورده‌ها: آلت دست اردوغان و دولت ترکیه نباشید

جنبش دمکراتیک "تَو-دَم" با صدور بیانیه‌ای کتبی به کردهای فریب خورده اشغالگران هشدار داد که در جنگ علیه خلق خود جای نگیرند

جنبش دمکراتیک "تَو-دَم" با صدور بیانیه‌ای کتبی به کردهای فریب خورده اشغالگران هشدار داد که در جنگ علیه خلق خود جای نگیرند

 

در بیانیه جنبش دمکراتیک از تلاش‌های رژیم ترکیه و طیب اردوغان برای ایجاد فتنه و تشکیل عناصری تحت لوای "محافظان روستا" و مشارکت آنان در جنگ علیه خلق عفرین خبر داده و نسبت به جایگیری کردهای مزدور وابسته به اردوغان بشدت هشدار داد.

 

تَو-دَم با اشاره به ناکامی‌های پیشین طیب اردوغان برای ایجاد فتنه میان خلق‌ها و طرح ادعای کذب و موهومی همچون "کشتار مردم عادی" در جریان آزادسازی شهر گرسپی از سوی مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ در سال ٢٠١۵، تصریح نموده است که آنچه جهانیان شاهد بودند دقیقا متناقض با سخنان اردوغان بود.

 

جنبش دمکراتیک خاطرنشان کرده است" آنچه اردوغان را به هراس واداشته، ترس وی از پروسه دمکراتیکی است که از سوی خلق‌های منطقه در حال گسترش می‌باشد. اردوغان همچون میراثدار عثمانی‌ها در تلاش گسترش فتنه و فساد میان خلقهای منطقه است. اردوغان در حمله به عفرین هم از گروهک‌های موسوم به اپوزیسون سوریه استفاده کرد. هدف اردوغان از چنین کاری ایجاد آشوب مابین خلق‌‌ها و بحرانی‌تر کردن وضعیت سوریه است.

 

اردوغان در کردستان هم همین سیاست را به اجرا درآورده است. دیکتاتور ترکیه پس از ناکامی تمام دسیسه‌هایش در حمله به عفرین اینبار از بکارگیری مزدوری تحت عنوان "محافظان روستا" خبر داده است. این سیاست چرکینی است که "تلفات هر دو سو" را دستاورد خود می‌بیند."

 

جنبش جامعه دمکراتیک در پایان ضمن تأ‌کید بر پروژه فدرالیسم در شمال سوریه، هرگونه فتنه‌انگیزی مابین خلق کُرد- عرب را غیرقابل قبول خواند و به مزدورانی که از سوی رژیم ترکیه در 'محافظان روستا' مورد استفاده قرار می‌گیرند هشدار داد "حتی در صورت عدم پذیرش راهکارهای ما، خود را آلت دست رژیم ترکیه برای دشمنی با کردها نکنید. دولت ترکیه در عفرین محکوم به شکست است و هر روز بر تعداد كشته‌های آن افزوده می‌شود. ترکیه خواهان دامن زدن به آتش جنگ میان خلق‌ها است و این فتنه را با توسل به فریب فرزندان شما انجام می‌دهد."