هشدار خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در مورد تهدیدهای دولت ترک

خودمدیریتی شمال و شرق سوریه از جامعه جهانی خواست تا حملات دولت ترکیه مبنی بر اشغال این منطقه را متوقف کنند.

   خودمدیرتی شمال و شرق سوریه در رابطه با تهدید رژیم ترک مبنی بر اشغال این منطقه بیانیه‌ای را منتشر کرد. بیانیه از سوی لقمان احمه سخنگوی خودمدیریتی در ساختمان روابط دیپلماتیک این نهاد در قامشلو قرائت شد.

بیانیه به این شرح است:

   "دولت ترکیه مداوما مناطقه خودمدیریتی شمال و شرق سوریه را به اشغال تهدید می‌کند، تا اینگونه امنیت و استقرار منطقه را تضعیف نموده و پروژه‌ی دمکراتیک و الگوی زندگی مشترک جوامع را فروپاشد.

   تخویف[های ترکیه] منطقه و چاره‌یابی صلح‌آمیز در سوریه را با خطری بزرگ روبرو می‌کند، هرگونه حمله‌ای علیه منطقه راه بازگشت داعش را هموار خواهد کرد، همچنین مناطق تحت اشغال ترکیه در خاک سوریه را افزایش خواهد داد.

​​​​​​​   ما همچون خودمدیریتی شمال و شرق سوریه افکار عمومی جهان، افکار عمومی سوریه، تمام طرفهای هوادار آرامش و چاره‌یابی دمکراتیک در سوریه، افراد خواستار پایان تروریسم داعش، طرفهایی که خواهان تداوم ارامش و صلح در مناطق تحت کنترل ما و جلوگیری از تجزیه خاک و جامعه سوریه هستند می‌خواهیم حمله‌های ترکیه را متوقف نموده و موضعی مسئولانه نشان دهند.

​​​​​​​   طیف‌های خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در مصاف با تهدیدهای سازمان داعش از خویش محافظت کرده و با همکاری ائتلاف بین‌المللی ضدداعش به پیروزی دست یافت، با این پیروزی برای تمام ساکنان منطقه و جهان امنیت، استقرار و صلح را فراهم نمودند.

​​​​​​​   لازم است تمام تلاش‌ها در این مرحله صرف پایان دادن به ترور و حل دمکراتیک بحران سوریه شود. در چنین مرحله‌ای نباید به منطقه‌ای که علیه داعش جنگیده و تا کنون هم در نبرد با سلول‌های مخفی آن است حمله‌ای نظامی صورت گیرد. هزاران کودک و خانواده داعش در کمپ‌های این منطقه نگهداری می‌شوند، همچنین هزاران تروریست داعش که در زندان‌ها نگهداری می‌شوند تحت نظر نیروهای ما قرار دارند. همچنین پنج میلیون انسان در این منطقه زندگی می‌کنند. بخشی از این جمعیت شهروندانی هستند که از تمامی دیگر مناطق سوریه گریخته و به دنبال منطقه‌ای آرام در این بخش مستقر شده‌اند. ما از آزادیخواهان جهان می‌خواهیم که برای ممانعت از حملات ترکیه به این منطقه و ساکنان آن به مسئولیت‌های خویش عمل کنند."