واکنش مسئولان فدراسیون دمکراتیك شمال سوریه به نشست سوچی

فوزا یوسف ریاست مشترک شورای اداری فدراسیون شمال سوریه و شاهوز حسن ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیك به نتایج نشست سوچی واکنش نشان دادند.

فوزا یوسف ریاست مشترک شورای اداری فدراسیون شمال سوریه و شاهوز حسن ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیك به نتایج نشست سوچی واکنش نشان دادند.

 

فوزا یوسف با اعلام آنکه مقطعی جدید در سوریه آغاز شده است گفت بزودی مشخص خواهد شد که در نشست سوچی در واقع چه تصمیماتی اخذ شده است.

 

او تصریح کرد ایران، ترکیه و روسیه در یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن هم حفظ حکومت مرکزی در سوریه است. آنها می‌خواهند با اصلاحاتی اندک به این مسئله خاتمه دهند.

 

فوزا یوسف در مورد حمله احتمالی ترکیه به عفرین نیز از امضای توافقی میان طرفین ابراز تردید کرد با اینحال گفت تهدید هنوز وجود دارد.

 

ریاست مشترک شورای اداری فدراسیون دمکراتیك شمال سوریه گفت: "اگر چنین حملەای صورت بگیرد دیگر نه گفتگویی در سوچی وجود خواهد داشت و نه هیچ چیز دیگری. این اقدام به معنای اعلام جنگ خواهد بود و سوریه را وارد حالت دیگری می‌کند. ترکیه حاضر است در ازای حمله به عفرین هر امتیازی بدهد اما اگر با آن توافق شود، ثبات در سوریه از بین می‌رود و اوضاع بکلی عوض خواهد شد. همەی طرفین باید با توجه به این تصمیم بگیرند."

 

در همین رابطه، شاهوز حسن ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیك طی گفتگویی با صدای امریکا اعلام کرد به کنگره گفتگوی ملی در سوچی دعوت شدەاند. او با اینحال شرکت در گفتگوهای صلح سوریه در ژنو را مربوط به تصمیم سازمان ملل در اینباره دانست.

 

شاهوز حسن اضافه کرد هرچند به کنگره سوچی دعوت شدەاند اما آنها قصدی برای شرکت حزبی در این کنگره ندارند و شرکت در گفتگوها تحت عنوان هیئت خودمدیریتی دمکراتیك عفرین، کوبانی و جزیر ممکن خواهد بود.