٣۵٠ هزار نفر سوری در هفت سال قربانی جنگ داخلی شدند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن در تازه‌ترین گزارش خود آماری از جنگ داخلی هفت ساله در سوریه را منتشر کرده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن در تازه‌ترین گزارش خود آماری از جنگ داخلی هفت ساله در سوریه را منتشر کرده است

 

طبق گزارش در هفت سال گذشته ٣۵٠ هزار نفر در جنگ‌های داخلی سوریه جان خود را از دست داده‌اند. سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌افزاید:"از ١۵ مارس ٢٠١١، ٣۵٣ هزار و ٩٣۵ نفر کشته شده‌اند". بر اساس گزارش مذكور از این تعداد ١٠۶ و ٣٩٠ نفر غیرنظامی و ١٩ هزار و ٨١١ کودک در میان قربانیان هستند.

 

از سوی دیگر دیگر بنابر گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل- یونیسف تعداد کودکان قربانی جنگ داخلی سوریه در سال ٢٠١٧ دوبرابر سال قبل از آن بوده است.

 

یونیسف در گزارش سالانه خود گفته است که تشدید خشونت‌ها به مرگ بیشتر کودکان منجر شده و تعداد کودکان قربانی دو برابر سال ٢٠١۶ می‌باشد.

 

یونیسف در گزارش خود از قربانی شدن ٢٠٠ کودک در بمباران‌های غوطه شرقی سخن به میان آورده است. در گزارش سخنان کودکی به نام "سامی ت" نقل شد که همراه با پسر عموی خود هنگام بازی با برف در زمستان جاری هدف بمباران هواپیماهای جنگنده قرار گرفته و هر دو پای خود را از دست داده و پسر عموی وی هم دو دست خود را از دست داده است.

 

گرت کاپلا مسئول منطقه خاورمیانه یونیسف با اشاره به نقص عضو کودکان در جنگ داخلی سوریه گفت:"زندگی سه میلیون و سیصد هزار کودک سوری در خطر مواد منفجره قرار دارند." به گفته وی  در سال گذشته میلادی دهها دبستان هدف بمب‌های عمل نکرده قرار گرفته‌اند.