پروسه‌ی انتخابات در شمال سوریه شروع شد

انتخاب مجالس محلی در فدراسیون دمکراتیک شمال سوریه از بامداد امروز آغاز شد

انتخاب مجالس محلی در فدراسیون دمکراتیک شمال سوریه از بامداد امروز آغاز شد

 

مرحله‌ی اول انتخابات که جهت انتخاب مدیریت شهرها، ناحیه و کانتون‌‌ها می‌باشد، آغاز گردید. درهای مراکز انتخابات از ساعت ٨ صبح امروز تا ساعت ٢٠ به وقت محلی، به روی رای دهندگان باز می‌باشد. کمیسیون عالی انتخابات اعلام نمود که اگر لازم باشد تا ساعت ٢٤ مدت زمان را تمدید می‌نماید.

 

کمیسیون عالی انتخابات شرایط لازم برای واریز رای را دارا بودن کارت انتخابات، شناسنامه و یا پاسپورت و مراجعه به مراکزی که نام وی در آن قید شده باشد عنوان نموده است. در مناطق جزیر، فرات و عفرین یک‌هزار و ٣٠٣ مرکز انتخاباتی دایر شده است و ١٠ هزار و ٨٢۵ نفر مسئولیت صندوق‌ها را بعهده دارند. هیئت‌هایی از ی.ن.ک، پ.د.ک، ه.د.پ، جنبش تغییر (گوران) و جمعی از نهادهای مدنی بعنوان ناظر، پروسه‌ی انتخابات را رصد می‌نمایند.

 

در هر مرکز انتخاباتی صندوق‌های جداگانه‌ای برای انتخاب هر یک از اعضای مجالس شهر، ناحیه و کانتون تعیین شده است. برای هر صندوق نیز برگهای تعرفه‌ی رای با ٣ رنگ متفاوت تعیین گردیده و در هر برگه نام لیست‌‌های ائتلاف ملت دمکراتیک، ائتلاف ملی کردهای سوریه و نامزدهای مستقل قید شده است.

 

رای دهنده برای انتخاب مجلس بخش خود رای خود را به صندوق آبی، اعضای مجلس شهر صندوق سفید و برای اعضای مجلس کانتون صندوق توسی می‌اندازد و یا جای نامزدهای مستقل را نشان کنند. اگر در یک برگه ٢ نقطه علامتگذاری شود، آن برگه باطل اعلام خواهد شد.

 

نیروهای آسایش روژاوا، نیروی دفاعی و آسایش سوتورو، وظیفه‌ی محافظت از پروسه‌ی انتخابات را بعهده دارند. در چهارچوب تدابیر امنیتی، استفاده از موتور سیکلت و انواع کامیون تا ساعت ٨ فردا ممنوع اعلام شده است.