گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قره‌چوخ

شورای خانواده‌های شهدای منطقه جزیر و شورای هماهنگی کنگره ستار، یاد شهدای قره‌چوخ را گرامی داشت. سال ۲۰۱۷ در نتیجه حملات دولت اشغالگر ترک و توپباران این منطقه، ۲۰ نفر از رزمندگان یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مدافع زنان و روزنامه‌نگاران به شهادت رسیدند.

روز گذشته اعضای کنگره ستار و اعضای شورای شهدا، با حضور در کوهپایه‌های قره‌چوخ از شهدای قتلعام ارتش ترک که در ۲۵ آوریل ۲۰۱۷ به شهادت رسیده بودند، یاد کردند. در نتیجه این حملات ۲۰ نفر از رزمندگان یگانهای مدافع خلق و یگانهای مدافع زنان و روزنامه‌نگاران به شهادت رسیدند.

به دلیل مقررات اعمال شده به منظور شیوع ویروس کرونا، مراسم یادبود این شهدا با قرائت بیانیه‌ای برگزار شد. شورای خانواده‌های شهدای منطقه جزیر و شورای هماهنگی کنگره ستار این بیانیه را به هر دو زبان کوردی و عربی قرائت نمود. این بیانیه از سوی سمیرا احمد، عضو کنگره ستار قرائت شد.

در این بیانیه آمده است که با گرامیداشت یادبود شهدای قره‌چوخ، از تمامی شهدایمان یاد کرده و پیمان می‌بندیم که راه شهدا را ادامه بدهیم. توپباران قره‌چوخ در زمانی روی داد که داعش در قلب جهانیان رعب و وحشت افکنده بود و رقا و طبقا در محاصره بود. دولت اشغالگر ترک که برای نابودی خلق کورد تلاش می‌کند، به منظور اشغال هیچگاه خواستار استقرار تکثر، دمکراسی و همزیستی نبوده است. همچنین اشغال سریکانی، گری سپی و عفرین تداوم نقض قوانین و حقوق زنان از سوی ارتش ترک و دستاوردهای شمال-شرق سوریه بوده است.

این بیانیه با اشاره بر اهمیت گسترش مبارزه علیه فاشیسم دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن، خواستار استقرار ثبات و صلح در منطقه شده است. بعد از قرائت بیانیه، اعضای شورای خانواده شهدا و کنگره ستار به آرامستان شهید خبات در این شهر عزیمت کردند.