ی.پ.ژ: با نیروی خود انقلاب انسانیت را به ثمر می‌رسانیم

​​​​​​​ی.پ.ژ به مناسبت روز یکم نوامبر، روز جهانی کوبانی اعلام کرد: با نیروی خودمدیریتی خود انقلاب انسانیت و روژاوا را به ثمر می‌رسانیم

فرماندهی کل یگانهای مدافع زنان به مناسبت یک نوامبر روز جهانی کوبانی بیانیه ای منتشر کرد.

 

متن بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

روز جهانی کوبانی را به تمامی انسانها، خلقهای خاورمیانه، خلقهای شمال سوریه و همه ی کردستانیان تبریک می‌گوییم، آنهایی که بخشی از مقاومت کوبانی بودند. در ابتدا با احترام یاد شهدای اینترناسیونال را که برای آزادی کوبانی جان خود را فدا کردند گرامی میداریم. همچنین با یادآوری رفقایمان آرین میرکان ریوان کوبانی، ایوانا هافمن، سیبل بولوت و رفات هوروز یاد همه ی شهدای کوبانی را گرامی میداریم.

 

مقاومت کوبانی جهانی بود

روز یکم نوامبر که در آن تمامی جهان برای مقاومت کوبانی یکپارچه شد، مهر خود را در تاریخ بشریت زد. از هندوستان تا ژاپن، پاکستان، اکوادور، پرو، آرژانتین، ایتالیا و اسپانیا و همه‌ی جهان به سیاستهای وحشیانه‌ی داعش گفتند که دیگر بس است. جنبشهای دمکراتیک و آشتی‌خواهانه باور کردند که مقاومت کوبانی آغازگر آشتی جهانی است. به همین دلیل با شعار" برای صلح، کوبانی را حفظ کنید"  به خیابانها آمدند. به این طریق کوبانی با پیشگامی مقاومت زنان جهانی شد. همه‌ی جهانیان حملات وحشیانه ی داعش را مانند یک خطر دیدند و به حمایت از مقاومت کوبانی پرداختند.

 

این مقاومت با پیشگامی زنان کرد آغاز شد

این مقاومت با پیشگامی زنان کرد آغاز شد اما روز به روز گسترش یافت و به مقاومت همه‌ی زنان جهان مبدل گشت. مقاومت کوبانی همه ی جهان را تکان داد و باعث شد همه‌ی جهان در اطراف مقاومت روژاوا گرد هم آیند. همراه با مقاومت کوبانی، انقلاب روژاوا به جهانیان معرفی شد. مقاومت شمال سوریه با این مشخصه خود را بنیاد نهاد و دستاوردهای مهمی بدست آورد. صدها شروان اینترناسیونال در صفوف ی.پ.گ و ی.پ.ژ گرد هم آمدند. در ابتدا در کوبانی و سپس عفرین و همه ی جبهه ها جای گرفتند. آنها مقاومتی قهرمانانه انجام دادند و تعدادی هم شهید شدند. آنها برای دفاع از ارزشهای انسانی به مقاومت روژاوا پیوستند.

 

داعش در معرض نابودی است

هم اکنون با مرحله ی پایانی عملیات طوفان جزیر، داعش در معرض نابودی است.قدم به قدم بقایای آنها از خاک سوریه پاک می‌شود. این قدمها به آسانی برداشته نمی‌شوند، بلکه با قهرمانی و فداکاری انجام می‌شوند. اما می‌بینیم که صاحبان قدرت و بخصوص ترکیه از این تبهکاران حمایت می‌کنند. به همین دلیل زیر نام آرامش سوریه به توافقات کثیفی می‌رسند و از تمام جهات با داعش همکاری می‌کنند. این مسئله مشخص می‌کند که این نیروها می‌خواهند روژاوا و سوریه را بر اساس منافع خود بنیاد نهند و خواست خلق‌های آنرا نادیده بگیرند. حملات ارتش اشغالگر ترکیه به روستاهای کوبانی نمونه‌ی بارز آن است. اما علیرغم آگاهی افکار عمومی از این حملات، تا بحال واکنش در خور به این حملات دیده نشده است. بدون شک این مسئله برای آزادیخواهان جای پرسش است. امروز ی.پ.گ همانند گذشته در مقابل این حملات خواهد ایستاد. هر فرد آزادیخواهی باید به وظیفه‌ی خود در این مرحله آگاه باشد و از مبارزات ی.پ.گ و ی.پ.ژ حمایت کند. همان طور که در کوبانی انسانیت ساکت نماند و با حمایت خود بخشی از این مقاومت شدند باید امروز نیز برای دفاع از ارزشهای انسانی باید همگان در اطراف انقلاب روژاوا و سوریه گرد هم آیند.

 

ما نیروهای ی.پ.ژ با این اعتقاد تمامی حملات آنها را در هم می‌شکنیم. با نیروی خود و خلقمان انقلاب روژاوا و انسانیت را میسر می‌کنیم. با این دعوت و اراده باری دیگر با گرامیداشت یاد همه‌ی شهدای مقاومت کوبانی، شهدای مقاومت دوران و تمامی شهدای شمال سوریه عهد می‌بندیم و پیروز خواهیم شد."