ی.پ.گ: مستشاران نظامی به وظایف خود عمل کرده و از منبج خارج می‌شوند [تکمیلی]

​​​​​​​فرماندهی کل یگانهای مدافع خلق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که مشاوران نظامی آنان به وظایف آموزشی شورای نظامی منبج عمل کرده و این فرماندهی تصمیم گرفته است که آنان را از منبج خارج کند

فرماندهی کل یگانهای مدافع خلق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که مشاوران نظامی آنان به وظایف آموزشی شورای نظامی منبج عمل کرده و این فرماندهی تصمیم گرفته است که آنان را از منبج خارج کند

 

در بیانیه آمده است که شورای نظامی منبج در زمستان ٢٠١۶ برای نجات شهر از تبهکاران داعش از نیروهای آنان کمک خواسته و ی.پ.گ هم در چهارچوب توافق با نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی به خواسته شورای نظامی منبج پاسخ مثبت داده‌اند

 

فرماندهی کل ی.پ.گ خاطرنشان کرده است که در راستای استراتژی ی.پ.گ علیه تروریسم روز ١ ژوئن ٢٠١۶ کارزار آزادی منبج را آغاز کرده و پس از دو ماه موفق به پاکسازی کامل منطقه از تروریست‌های داعش شده‌اند.

 

در ادامه تصریح شد که آزادی منبج با تقدیم خون شهیدان قهرمان محقق شده و می‌افزاید:"این مقاومت و فداکاری با بیانیه آزادسازی کامل منبج در ١۵ آگوست ٢٠١۶ به ثمر نشست."

 

فرماندهی کل خاطرنشان کرده است که امنیت شهر در ١۶ نوامبر ٢٠١۶ به شورای نظامی منبج واگذار شده است.

 

در بخشی دیگر از بیانیه تصریح شد که نیروهای ی.پ.گ طبق بیانیه‌ای رسمی خروج خود از منطقه را اعلام کرده و مراسم عقب‌نشینی از رسانه‌ها و مطبوعات هم منتشر شده است.

 

شورای نظامی منبج به سطح مطلوب رسید و ما مشاوران نظامی خود را از منبج خارج می‌کنیم

بیانیه می‌افزاید:"بنا بر خواست شورای نظامی منبج گروهی از فرماندهای ما برای امر مشاوره نظامی با این شورا باقی مانده بودند. این امر با هماهنگی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش صورت گرفته است. فعالیت‌های مستشاران نظامی ما تا لحظه تنظیم این بیانیه ادامه داشت. اکنون پس از دو سال شورای نظامی منبج به توانایی آموزش نیروهای خود دست یافته است. به همین دلیل فرماندهی ی.پ.گ تصمیم گرفته است مستشاران نظامی خود را از منبج فراخواند."

 

مبارزه ما علیه تروریسم ادامه دارد. در صورت لزوم در کنار خویشاوندان خود در منبج قرار خواهیم گرفت

در پایان بیانیه فرماندهی کل یگانهای مدافع خلق آمده است:"همچون نیروهای ی.پ.گ به افکار عمومی و خلق خود در منبج اعلام می‌کنیم که یقینا مبارزه و مقاومت ما بخشی از وظیفه نجات شهروندان از چنگال تبهکاران داعش با موفقیت به انجام رسیده است. برای تداوم مبارزه خود به جهانیان اعلام می‌داریم که مبارزه را علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم. آنان محکوم به نابودی هستند و امنیت را در تمام مناطق آزاد شده برقرار می‌نماییم. همزمان تأکید می‌نماییم که در صورت لزوم نیروهایمان به خواسته‌های خویشاوندان خود در منبج پاسخ فوری خواهند داد."