ی.پ.گ مشخصات هفت تن از شهدا را اعلام نمود

مرکز اطلاع‌رسانی یگانهای مدافع خلق در اطلاعیه‌ای اسامی هفت مبارز خود را که در مکان متفاوت و فاصله زمانی مارس ٢٠١۴ تا مارس ٢٠١۵ / اسفند ٩٢ تا اسفند ٩٣ به ‌شهادت رسیده‌اند منتشر کرده است. به گفته ی.پ.گ "این شهدا از کوبانی تا سریکانی، منبج، رقا و امروز هم در

مرکز اطلاع‌رسانی یگانهای مدافع خلق در اطلاعیه‌ای اسامی هفت مبارز خود را که در مکان متفاوت و فاصله زمانی مارس ٢٠١۴ تا مارس ٢٠١۵ / اسفند ٩٢ تا اسفند ٩٣ به ‌شهادت رسیده‌اند منتشر کرده است. به گفته ی.پ.گ "این شهدا از کوبانی تا سریکانی، منبج، رقا و امروز هم در دیرالزور به الهامی برای تداوم مبارزه علیه تروریسم مبدل شده‌اند." یکی از این مبارزان از اهالی ماکو در استان اورمیه است

 

در اطلاعیه ی.پ.گ آمده است:

"انقلاب روژاوای کردستان و شمال سوریه با نابودی تروریسم و ارتجاعی که تمام جهان را در معرض تهدید قرار می‌دهد به نقطه امید آحاد خلق‌ها تحت‌ستم مبدل شده است. در مقطعی که یأس و سرخوردگی از دستیابی به آزادی و برابری سیاهی را بر منطقه حاکم کرده بود خلق کُرد با همکاری خلق‌های آزادی‌خواه منطقه نوید آتیه‌ای روشن را برای بشریت رقم می‌زنند. افتخار برساخت آینده تابناک نصیب دختران و پسران جوان خلق کُرد شده است.

 

انقلاب روژاوای کردستان محصول رنج و فداکاری هزاران شهید است. هزاران شهیدی که برای آرمانهای آزادی‌ و دمکراسی زندگی خود را فدای [آینده] کودکان خود کردند. هزاران شهید با شعف و شور لحظه به لحظه اقدام به عملی نمودن ایده‌های رهبر آپو در خاک روژاوا نمودند و برای محافظت از میهن خاک روژاوا را با خون خود آبیاری نمودند. شهدایی که از کوبانی تا سریکانی، تا منبج، رقا و امروز هم در دیرالزور به الهامی برای مبارزه علیه تروریزم مبدل شده‌اند. امروز از هفت تن از رفقای خود که در فاصله مارس ٢٠١۴ تا مارس ٢٠١۵ در مکان و و زمان جداگانه به شهادت رسیده‌اند یاد می‌کنیم.

 

همچون ی.پ.گ و ی.پ.ژ شهادت این رفقا را قبل از همه به خانواده آنان و به خلق میهن دوست خود تسلیت می‌گوییم. پیمان ما برای زنده نگه‌ داشتن آرمانهای آنان همانا پیروزی در مبارزه است."

 

مشخصات شهدا به این شرح است:

   نام: راهشان آتاک

   کد سازمانی: آگرین هَرَکُل

   محل تولد: سِرت

   زمان و مکان شهادت: ٢٧ مارس ٢٠١۴( ٧ فروردین ١٣٩٣)/ جزعا

 

 

   نام: بریوان چالشان

   کد سازمانی: آوینار خرزی

   محل تولد: وان

   زمان و مکان شهادت: ٢٧ مارس ٢٠١۴ ( ٧ فروردین ١٣٩٣) / جزعا

 

 

   نام: محمد شورلی

   کد سازمانی: بروسک سرحد

   محل تولد: موش

   زمان و مکان شهادت: ٢٧ مارس ٢٠١۴ ( ٧ فروردین ١٣٩٣) / جزعا

 

 

   نام: یونس شالح

   کد سازمانی: دمهات اورفا

   محل تولد: آمَد

   زمان و مکان شهادت: ٢٣ سپتامبر ٢٠١۴ (١ مهر ١٣٩٣)/ ربیعه- شنگال

 

 

   نام: یوسف آگنات

   کد سازمانی: فراز ماکو

   محل تولد: ماکو

   زمان و مکان شهادت: ٢٧ مارس ٢٠١۴ (٧ فروردین ١٣٩٣) / جزعا

 

 

   نام: حسن دَرون

   کد سازمانی: هوگر آمَد

   محل تولد: آمَد

   زمان و مکان شهادت: ١۶ مارس ٢٠١۵ (٢۵ اسفند ١٣٩٣) / سریکانی

 

 

   نام: محمد نوروز بینگول

   کد سازمانی: زاگرس مَد

   محل تولد: موش

   زمان و مکان شهادت: ٢٨ ژوئن ٢٠١۴ ( ٧ تیر ١٣٩٣) / سریکانی